האם ישנו הבדל באופי הטיפול בזיהומי סטאפילוקוק בחולים עם מחלת כליות סופנית? (J Am Soc Nephrol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Society of Nephrology עולה כי ייתכן ורופאים בארצות הברית נוטים לטפל מהר יותר בונקומיצין בחולים תחת טיפולי דיאליזה המפתחים זיהום בזרם הדם ע”י MSSA (Methicillin Susceptible Staphylococcus aureus). Cefazolin עשוי להוות אפשרות טיפול טובה יותר, לפי תוצאות המחקר.

החוקרים בחנו את מגמות השימוש באנטיביוטיקות בחולים תחת טיפולי המודיאליזה המפתחים זיהומי MSSA. הם מצאו כי טיפול ב-Cefazolin לווה בשיעורי תחלואה ותמותה נמוכים יותר משמעותית, בהשוואה לונקומיצין. עם זאת, ונקומיצין ניתן ליותר ממחצית החולים, ופחות מ-20% מהחולים טופלו ב-Cefazolin.

לאור הממצאים, החוקרים מזהירים כי ייתכן והטיפול בונקומיצין ניתן יתר על המידה לטיפול בזיהומי MSSA בזרם הדם בחולי המודילאיזה בארצות הברית.

חולים עם מחלת כליות סופנית מצויים בסיכון מוגבר לבקטרמיה ע”י MSSA, המהווה 19-26% מכלל המקרים. גם במקרים של טיפול אנטי-מיקרוביאלי, שיעורי התמותה עקב זיהומי S. aureus בזרם הדם עולים על 20%, עם שיפור קל בלבד במהלך העשורים האחרונים.

ניתן לטפל בזיהום באמצעות תכשיר אנטיביוטי מתאים; עם זאת, לא נערכו מחקרים רבים להערכת הרגלי הטיפול ותוצאות הטיפול, בעיקר בחולים לא-מאושפזים עם מחלת כליות סופנית.

החוקרים התבססו על תרביות דם שנאספו מקרוב ל-300,000 חולי המודיאליזה בין 1 בינואר, 2006, ועד 31 בדצמבר, 2010, וזיהו מקרים של זיהומי MSSA וסיווגו את התוצאות לפי הטיפול. החולים בקבוצת הטיפול השונות היו דומים בטוח הגילאים, מחלות הרקע, שיעור הצנתרים וריכוז מעכב מינימאלי של ונקומיצין.

שיעור הזיהומים בזרם הדם עמד על 15.4 ל-100 שנות מטופל-חוץ, כאשר זיהומי S. aureus אירעו בקצב של 4.0 ל-100 שנות מטופל-חוץ. שיעורי MSSA ו-MRSA עמדו על 2.1 ו-1.9 ל-100 שנות מטופל-חוץ, בהתאמה.

שבוע לאחר דגימת תרביות דם, 74.7% ממטופלי חוץ עם MRSA טופלו בונקומיצין, שהיה התכשיר האנטיביוטי הנפוץ בשימוש. בדומה, 56.1% ממטופלי החוץ עם בקטרמיה ע”י MSSA טופלו בונקומיצין, בהשוואה ל-16.7% ממטופלי-חוץ שטופלו ב-Cefazolin (p<0.001) שבוע לאחר איסוף דגימת תרבית הדם. גם לאחר שבועיים, שיעור חולים גבוה למעלה מכפליים קיבלו מרשם לטיפול בונקומיצין, בהשוואה ל-Cefazolin.

ונקומיצין לווה בתוצאות הטובות ביותר בחולים עם MRSA.

עם זאת, בחולים עם MSSA שטופלו ב-Cefazolin, הסיכון המשולב לתמותה או אשפוזים על-רקע זיהומים היה נמוך ב-38% בהשוואה לחולים שטופלו בונקומיצין (HR = 0.62), והסיכון לאלח-דם היה נמוך ב-48% (HR = 0.52).

מניתוח סטטיסטי של הנתונים עלה כי טיפול ב-Cefazolin לווה בשיעורים נמוכים יותר של אשפוז ותמותה, גם לאחר אי-הכללת חולים עם אלרגיה ל-Cefazolin ופניצילין, כאשר יחס הסיכויים תוקנן מחדש לתרבית הדם החיובית הראשונה של החולים בחלון של 60 ימים, וכאשר החוקרים כללו חולים ששבו מאשפוז ואלו שהחלו בטיפול אנטיביוטי למעלה משבוע לאחר איסוף תרביותהדם.

שיעור החולים עם בקטרמיה ע”י MSSA שטופלו בונקומיצין עלה מ-49.4% בשנת 2006 ל-66.4% בשנת 2010, בעוד שהשימוש ב-Cefazolin בחולים אלו ירד ב-8%.

החוקרים מציינים כי כיום אין הנחיות בנוגע לטיפול בזיהומים בזרם הדם בחולים תחת טיפולי המודיאליזה ואלו צפויים להפחית את השונות בטיפול בזיהומים בחולים אלו.

J Am Soc Nephrol. Published online August 16, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • פעילות מחלה נמוכה לאורך זמן בחולי לופוס מלווה בסיכון מופחת לפגיעה באיברי מטרה והתלקחויות (The Lancet Rheumatology)

    פעילות מחלה נמוכה לאורך זמן בחולי לופוס מלווה בסיכון מופחת לפגיעה באיברי מטרה והתלקחויות (The Lancet Rheumatology)

    פעילות מחלה נמוכה לאורך זמן בחולי לופוס ( Lupus Low Disease Activity State, או LLDAS) או הפוגה ממושכת לאורך שלושה חודשים מלווה בסיכון מופחת משמעותית לפגיעה באיברי מטרה והתלקחויות בחולי לופוס, כאשר פעילות מחלה נמוכה לאורך פרק זמן ארוך יותר מלווה בירידה גדולה עוד יותר בסיכון לסיבוכים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת […]

  • ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי סבוריאה דרמטיטיס (Seborrheic Dermatitis) פוגעת בכ-4% מכלל האוכלוסייה, עם הבדלים משמעותיים בין קבוצות גיל, אוכלוסיות ואזורים שונים, עם שכיחות גבוהה יותר במבוגרים לעומת ילדים. החוקרים השלימו מטה-אנליזה שכללה 121 מחקרים עם למעלה מ-1.2 מיליון מטופלים עם אבחנה של סבוריאה דרמטיטיס על-ידי רופא. המחקרים שנכללו בסקירה הנרחבת […]

  • זיהומים מסכני-חיים נדירים בתינוקות שנולדו במועד עם שלפוחיות או פוסטולות (Pediatrics)

    זיהומים מסכני-חיים נדירים בתינוקות שנולדו במועד עם שלפוחיות או פוסטולות (Pediatrics)

    בתינוקות שנולדו במועד וללא חום עם שלפוחיות או פוסטולות קיים סיכון נמוך מאוד לזיהומים מסכני-חיים לאחר שלילת אבחנה אפשרית של זיהום בנגיף HSV (או Herpes Simplex Virus), כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Pediatrics. החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות של תינוקות בגיל עד 60 ימים עבורם הוזמן ייעוץ רופא עור בשישה מרכזים […]

  • מה בין משך השינה ובין לחץ הדם בצעירים? (Pediatrics)

    מה בין משך השינה ובין לחץ הדם בצעירים? (Pediatrics)

    במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי משך שינה ארוך יותר והתחלת שינה בשעה מוקדמת יותר מלווים במדדי לחץ דם נמוכים יותר. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כיום אין בהמלצות התייחסות ליעד דפוסי שינה אופטימאליים כטיפול ביתר לחץ דם. כעת הם בחנו את הקשר בין משך ומועד שינה […]

  • שכיחות גבוהה של דום נשימה חסימתי בשינה בחולים עם היפראלדוסטרוניזם ראשוני (J Clin Endocrinol Metab)

    שכיחות גבוהה של דום נשימה חסימתי בשינה בחולים עם היפראלדוסטרוניזם ראשוני (J Clin Endocrinol Metab)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה שכיחות גבוהה של דום נשימה חסימתי בשינה בחולים עם אבחנה של היפראלדוסטרוניזם ראשוני, כאשר זוהה קשר הדוק בין הפרעת הנשימה בשינה ובין היפרפילטרציה כלייתית. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את השכיחות של דום נשימה חסימתי בשינה בחולים עם היפראלדוסטרוניזם ראשוני ולהעריך את […]

  • גורמי סיכון לתמותה במבוגרים עם מחלת לב מולדת ואנדוקרדיטיס זיהומי (Int J Cardiol)

    גורמי סיכון לתמותה במבוגרים עם מחלת לב מולדת ואנדוקרדיטיס זיהומי (Int J Cardiol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי שיעורי התמותה משנית לאנדוקרדיטיס זיהומי במבוגרים עם מחלת לב מולדת הם נמוכים, אך טיפול שמרני במקרים אלו מלווה בסיכון הגבוה ביותר לתמותה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלת לב מולדת זרימת דם טורבולנטית חריגה מלווה בסיכון הגבוה ביותר לאנדוקרדיטיס זיהומי. למרות התקדמות באבחנה וטיפול, […]

  • מחלת כליות כרונית בשלב מתקדם מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בחולים מבוגרים (Kidney Med)

    מחלת כליות כרונית בשלב מתקדם מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בחולים מבוגרים (Kidney Med)

    במאמר שפורסם בכתב העת Kidney Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים מבוגרים שלקחו חלק במחקר SPRINT, קצב פינוי גלומרולארי נמוך ללא אלבומינוריה מלווה בסיכון מוגבר לתמותה, אך ללא סיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיימת מחלוקת באשר לסיווג KDIGO (או Kidney Disease: Improving Global Outcomes) של מחלת […]

  • מה בין צריכת אלכוהול יומית ובין יתר לחץ דם? (Hypertension)

    מה בין צריכת אלכוהול יומית ובין יתר לחץ דם? (Hypertension)

    צריכת אלכוהול בהיקף של מעל 12 גרם ביום מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות יתר לחץ דם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Hypertension. הממצאים מצביעים על קשר ליניארי בין היקף צריכת אלכוהול ובין הסיכון לית לחץ דם, כאשר חוזק הקשר היה שונה בין גברים ונשים. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צריכת אלכוהול נקשרה עם […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה