שיעורי השחיקה בקרב רופאים בארצות הברית גבוהים יותר מעובדים מקצועות אחרים (Arch Intern Med)

שיעורי השחיקה בקרב רופאים בארצות הברית גבוהים יותר משיעורי השחיקה של עובדים במקצועות אחרים בארצות הברית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Archives of Internal Medicine.

מסקר ארצי שכלל למעלה מ-7,000 רופאים בארצות הברית עלה כי קרוב למחצית מהרופאים דיווחו על לפחות תסמין אחד המתאים לשחיקה. נתונים אלו מעידים כי המקור לבעיה הינו במערכת הטיפול והסביבה ולא במאפיינים האישיים של אנשים המועדים לשחיקה.

למרות שפורסמו נתונים רבים בנושא שחיקה של רופאים, החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם לא נערך מחקר ארצי עד כה להערכת שיעורי השחיקה בקרב רופאים בארצות הברית, או להערכת ההבדלים בשחיקה לפי התמחויות. כמו כן, מעולם לא נערכה השוואה בין שיעורי השחיקה בקרב רופאים בארצות הברית ובין אלו העובדים במקצועות אחרים.

החוקרים השוו את התשובות של 7288 רופאים אל מול מדגם של 3442 מבוגרים עובדים באוכלוסייה הכללית.

כפי שנקבע לפי מדד Maslach Burnout Inventory, ב-37.9% מהרופאים שנשאלו היו סימנים לתשישות נפשית רבה וב-29.4% היו עדויות לדה-פרסונליזציה משמעותית. בנוסף, 12.4% מהנשאלים דיווחו על תחושת הגשמה עצמית נמוכה.

משילוב הנתונים עולה כי ב-45.8% מהרופאים זוהה לפחות תסמין אחד האופייני לשחיקה, על-פי מדדי תשישות נפשית, או מדדי דה-פרסונליזציה. למעלה מ-6,000 מבין הרופאים שנשאלו הושוו אל מול 3442 ביקורות שעבדו במקצועות אחרים בארצות הברית.

ממדדי השחיקה עולה כי ברופאים תועדה שכיחות גבוהה יותר של סימני תשישות נפשית, בהשוואה לביקורות באוכלוסיה הכללית (32.1% לעומת 23.5%), כמו גם דה-פרסונליזציה (19.4% לעומת 15%) ושחיקה כוללת (37.9% לעומת 27.8%, p<0.001).

החוקרים זיהו גם הבדלים משמעותיים בשחיקה בין התמחויות שונות.

שיעורי השחיקה הגבוהים ביותר זוהו בקרב רופאים בקו הטיפול הראשון, כולל רפואת משפחה, רפואה פנימית ורפואה דחופה. השיעורים הנמוכים ביותר תועדו בקרב פתולוגים, רופאי עור, רופאי ילדים ואלו שעסקו ברפואה מונעת.

הבדלים בין התמחויות תועדו גם בכל הנוגע לשביעות הרצון מהאיזון בין העבודה והחיים הפרטיים. שוב, באלו שעסקו ברפואת עור, רפואת ילדים ורפואה מונעת תועדה שביעות הרצון הגבוהה ביותר ממאזן זה, בעוד שאלו שעסקו בכירורגיה כללית, תתי התמחויות של כירורגיה כללית ומיילדות/גניקולוגיה תוארה שביעות הרצון הנמוכה ביותר.

חוסר שביעות רצון מהמאזן בין העבודה והחיים הפרטיים היה מעט גבוה יותר בקרב רופאות בהשוואה לרופאים, אך היה דומה בגברים ובנשים בקבוצת הביקורת. בניגוע למקצועות אחרים, בהם רמת ההשכלה והרמה המקצועית הפחיתו את הסיכון לשחיקה, במקצועות הרפואה, נרשמה מגמה הפוכה.

מניתוח רב-משתנים עלה קשר בין מספר שעות העבודה השבועיות ובין סבירות גבוהה יותר לשחיקה, בעוד שגיל מתקדם ונישואים לוו בסיכון מופחת.

מנתוני הסקר עולה כי על רופאים להקפיד על דרכים המפחיתים את הסיכון לשחיקה וסיבוכיה, כולל שימוש בסמים ואלכוהול, פרישה מוקדמת, טעויות רפואיות, רשלנות רפואית וכן הלאה. לכן, על הרופאים לטפל בעצמם ולהתייחס לצרכים הבריאותיים שלהם, בעיקר אלו העוסקים בתחומים בהם שחיקה ודחק נפוצים.

Arch Intern Med. Published online August 20, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • תחלואה אימהית חמורה עלולה להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית (JAMA Netw Open)

    תחלואה אימהית חמורה עלולה להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית (JAMA Netw Open)

    בנשים עם תחלואה אימהית חמורה סיכון מוגבר לפניה למחלקה לרפואה דחופה או אשפוז על-רקע הפרעת מצב נפשי לאורך עד 13 שנים לאחר הלידה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. במחקר העוקבה הרטרוספקטיבי השוו החוקרים את הביקורים בחדרי מיון ואשפוזים בשל מצב נפשי בנשים לאחר-לידה  עם וללא תחלואה אימהית חמורה לאורך 13 […]

  • האם לדחק וחרדה בזמן הריון השפעה על משך ההיריון? (Eur J Epidemiol)

    האם לדחק וחרדה בזמן הריון השפעה על משך ההיריון? (Eur J Epidemiol)

    במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Epidemiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר אפשרי בין תחושת דחק וחרדה בזמן הריון ובין סיכון מוגבר ללידה בשבוע מוקדם יותר, אך רק בשבועות מוקדמים של ההיריון. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שהאטיולוגיה אינה ידועה היטב, לידה מוקדמת מהווה סוגיה רפואית חשובה מאחר והינה […]

  • היסטוריה של הפלות חוזרות מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות דמנציה (Eur J Epidemiol)

    היסטוריה של הפלות חוזרות מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות דמנציה (Eur J Epidemiol)

    בנשים עם היסטוריה של הפלות חוזרות תועד סיכון מוגבר להתפתחות דמנציה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Journal of Epidemiology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עוד ועוד עדויות מצביעות על הקשר בין היסטוריה פוריות ורביה, כולל גיל הופעת מחזור ווסת ראשון, ולדנות וגיל בעת הופעת מנופאוזה, ובין הסיכון להתפתחות דמנציה. עם זאת, אין […]

  • תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    טיפול במינון גבוה של תרופות אנטי-פסיכוטיות, בפרט Quetiapine, Clozapine ו-Olanzapine, מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות בחולים עם סכיזופרניה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry. טיפול מונותרפי בתכשירים עם עומס אנטי-כולינרגי גבוה גם מעלה את הסיכון לדלקת ריאות. החוקרים התבססו על מספר מאגרי נתונים ארציים ובחנו את הנתונים אודות חולים שטופלו בשל סכיזופרניה […]

  • הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון בכל גיל מלווה בהארכת תוחלת החיים הצפויה, כאשר התועלת הרבה ביותר תוארה באלו שהפסיקו לעשן בגיל צעיר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Preventive Medicine. החוקרים בחנו את ההשפעות המזיקות של עישון וההשפעה החיובית של הפסקת עישון על תוחלת החיים במבוגרים בגילאי 35-75 שנים. שיעורי התמותה הספציפיים לגיל לפי […]

  • האם חרדה מעלה את הסיכון למחלת פרקינסון? (Br J Gen Pract)

    האם חרדה מעלה את הסיכון למחלת פרקינסון? (Br J Gen Pract)

    בחולים עם אבחנה של חרדה סיכון גבוה כפליים להתפתחות מחלת פרקינסון, בהשוואה לאלו ללא הפרעת חרדה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת British Journal of General Practice. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חרדה הינה מאפיין ידוע של השלבים המוקדמים של מחלת פרקינסון, אך אין מידע אודות הסיכון העתידי למחלת פרקינסון באלו עם הופעה חדשה […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר תכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר תכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור Ustekinumab-ttwe (או Pyzchiva) כתכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (סטלרה) לטיפול במגוון מצבים דלקתיים. בנוסף, הסוכנות קבעה באופן זמני כי התרופה אינה שונה מהתכשיר המקורי וצעד זה יאפשר לרוקחים בארצות הברית להחליף את התכשיר הביוסימילאר בתכשיר המקור ללא תלות במרשם שניתן מהרופא. התכשיר Ustekinumab-ttwe, אנטגוניסט […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה