הנחיות אירופאיות חדשות בנושא STEMI שמות דגש על תיאום הטיפול (Eur Heart J)

העורכים של קווים מנחים חדשים מטעם ESC (European Society of Cardiology) לטיפול בחולים עם אוטם לבבי חד עם עליות מקטע ST מקווים כי המלצותיהם יעודדו מאמצים לשיפור מהירות ויעילות הטיפול בחולים עם STEMI (ST-segment Elevation Myocardial Infarction) באירופה.

ההנחיות החדשות פורסמו במהלך ה-European Society of Cardiology 2012 Congress והמסמך פורסם גם ב-European Heart Journal מצטרף להנחיות שפורסמו בשנת 2008 ומשלימות את ההנחיות לטיפול בחולים עם NSTEMI שפורסמו בשנה שעברה.

ההנחיות החדשות שמות דגש על הצורך ברשתות גיאוגרפיות לטיפול בחולים כך שההחלטות והפרוטוקולים לא יתואמו באתר אחד או מחלקה אחת, אלא באזורים גיאוגרפיים שונים ובין מרכזים שונים.

התקווה היא כי קואורדינציה וארגון טובים יותר של הטיפול ב-STEMI יפחיתו את העיכוב בטיפול במצבים דחופים אלו. ההנחיות החדשות הרבה יותר תובעניות מאלו שפורסמו בשנת 2008 בכל הנוגע לעיכוב הטיפול. התקן החדש לזמן ממגע רפואי עד אק”ג הוא עשר דקות, יש לשאוף ל-Primary PCI בתוך שישים דקות. שעתיים הוא גבול העיכוב המקובל בחולים המועברים מאתר בו לא מבצעים צנתורים למרכז PCI, אך היעד צריך להיות 90 דקות. במידה ואין אפשרות להשלים צנתור בתוך שעתיים מהקבלה, אזי מומלץ טיפול פיברונוליטי בתוך 30 דקות.

ההנחיות ממליצות גם לקרדיולוגים התערבותיים לנטר ולדווח על ביצועיהם, כולל זמני דלת-עד-בלון וכל עיכוב אחר בטיפול.

לפי ההנחיות, במידה והטיפול הפיברינוליטי מוצלח, ניתן להשלים אנגיוגרפיה בציפייה להשלים צנתור בתוך 3-24 שעות. במקרים של כשלון טיפול פיברינוליטי, על הקרדיולוגים לשקול PCI מיידי.

ההנחיות ממליצות על השתלת תומכנים מצופי-תרופה במקום תומכני מתכת ערומים בחולים בהם אין התווית נגד לטיפול נוגד-טסיות כפול, הצפויים להקפיד על משטר הטיפול. מומלץ טיפול נוגד-טסיות חדש, דוגמת Prasugrel או Ticagrelor במקום Clopidogrel.

ההנחיות גם תומכות בצנתור בגישה רדיאלית במקום הגישה הפמוראלית, אך רק בידיים של אנשים מיומנים בכך.

Eur Heart J 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה