סימנים לנזק לעורקים נפוצים בשחקני כדורעף מקצוענים (Am J Sports Med)

ברבע משחקני הכדורעף המקצוענים בהולנד ניתן לזהות תסמינים העשויים להעיד על נזק חמור לעורק הכתף, כך לפי מאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Sports Medicine, בו קוראים החוקרים לרופאים לתת את הדעת לסוגיה זו.

לאחר שהחוקרים ההולנדים זיהו מפרצות בכתפיים בשישה שחקני כדורעף מקצועניים, הם בחנו 99 ספורטאים בכדי לבחון את שכיחות המקרים בהם ניתן למצוא סימנים אפשריים לאותה פציעה. שכיחות התסמינים העיקריים אצבעות חיוורות, כחולות או קרות בזמן או מיד לאחר משחק אינטנסיבי, עמדה על 27% משחקני הכדורעף.

החוקרים מדגישים כי הם לא בדקו את הספורטאים במטרה לקבוע אם אכן ישנו נזק לעורקים. כל שעשו הוא חלוקת שאלונים למשתתפים.

החוקרים זיהו שישה מקרים של קרישי דם באצבעות של גברים המשחקים כדורעף במסגרת מקצוענית, במהלך תקופה של שלוש שנים, בעיקר ביד הדומיננטית של הגברים. בכל מקרה, הם מצאו כי הבעיה הינה מפרצת בכתפיים באותו צד של הגוף וערכו ניתוח לתיקון כלי הדם החולה. השחקנים יכלו לשוב לתחרות לאחר מספר שבועות.

החוקרים מסבירים כי הנפת הידיים מעבר לראש גורמת ללחץ על העורק, בדומה ללחיצה על שפופרת משחת שיניים, ובעקבות זאת תתכן היסחפות של קרישי דם למחזור הדם ועד לאצבעות הידיים. הפציעה תוארה גם בשחקני בייסבול מקצוענים.

לדברי החוקרים, ידוע כי אחד מכל ארבעה ספורטאים סובל מתלונות אלו. ייתכן כי אין להן כל קשר לפגיעה בכלי דם, וכן כי בחולים ללא תסמינים אלו תתכן פגיעה בכלי דם.  בכוונתם לערוך מחקרי המשך במטרה להעריך עד כמה השאלונים שלהם אכן מסייעים בזיהוי חולים עם קרישי דם על-רקע בעיה וסקולארית. בשלב זה, הם קוראים לרופאים, בעיקר אלו המטפלים בספורטאי צמרת, לערוך בדיקות סקר לנוכחות סימנים לפציעות כלי דם.

Am J Sports Med 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה