מחקר ה-OPERA : טיפול מוקדם באומגה 3 לפני ניתוח קרדיאלי לא הפחית הסיכון לפרפור פרוזדורים (JAMA)

מחקר חדש מ-JAMA מדווח על כך שמתן של אומגה 3 לפני ניתוח קרדיאלי אינו מפחית את הסיכון להופעת פירפור פרוזדורים (AF) לאחר הניתוח.

המחקר שהיה רב לאומי ואשר השתתפו בו 1516 מטופלים מארה”ב, איטליה וארגנטינה בחן את השפעת מתן אומגה 3 לפני הניתוח על הסיכון לפירפור פרוזדורים לאחריו, וזאת על רקע העובדה שעד כה התוצאות באשר להשפעת אומגה 3 היו לא חד משמעיות.

במסגרת המחקר, הנקרא OPERA (ר”ת של The Omega-3 Fatty Acids for Prevention of Post-operative Atrial Fibrillation ) ניתן למטופלים (שבעת הגיוס לא צרכו אומגה 3 והיו בסינוס) 1 גרם שמן דגים המכילים למעלה 840 מ”ג n-3-PUFAs , עד להעמסה של 10 גרם תוך 3-5 ימים לפני הניתוח או 8 גרם בהעמסה של יומיים עד לניתוח, ובהמשך, לאחר הניתוח מינון של 2 גרם ליום למשך 10 ימים או שיחרור מבית החולים, המוקדם מבין השניים. קבוצת הביקורת קיבלה פלצבו, והמחקר היה כפול סמיות ורנדומלי.

יעד המחקר המרכזי היה הופעה של AF למשך של יותר מ-30 שניות. יעדים משניים כללו זמן להופעת פירפור, מס’ אפיזודות למטופל, אירועים קרדיווסקולרים מג’וריים, תמותה למשך 30 יום, דימומים ותופעות לוואי אחרות.

הגיל הממוצע של המשתתפים היה 64 (+ 13) , ו-72% מהם היו גברים, 52% היו מתוכננים לעבור ניתוח החלפה/תיקון מסתמים.

ביעד המחקר המרכזי, הופעת AF , לא היה הבדל בין הקבוצות: 30.7% בקבוצת הפלצבו מול 30.0% קבוצת האומגה 3. באף אחד מיעדי המחקר המשניים לא נמצא הבדל מובהק או בעל משמעות קלינית.

כללית, הטיפול באומגה 3 היה נסבל היטב ולא הייתה עדות לעליה בדימומים או תופעות לוואי אחרות.

החוקרים מסכמים כי במחקר רב לאומי נרחב זה לא הייתה עדות לכך שטיפול מוקדם לפני ניתוח באומגה 3 מפחית את הסיכון ל-AF , בהשוואה לפלצבו.

JAMA. 2012;():1-11. doi:10.1001

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה