דור ללא AIDS: תכנית אמריקאית מתכננת להכחיד את מגיפת האיידס העולמית (Medscape)

מאת מערכת e-Med

האם אפשר להכחיד את מגפת האיידס העולמית? תכנית אמריקאית מתכננת להפוך זאת למציאות.

התכנית, כפי שהוצגה על ידי שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון, מתבססת על התפחויות מדעיות ופוליטיות שהורידו, הלכה למעשה, כמעט  בחצי את שיעור ההדבקות בנגיף ה-HIV.

התכנית אולי לא תכחיד לגמרי את נגיף ה-HIV, אך היא מתכננת להעלים כלל את התפרצות מחלת ה-AIDS בנשאים.

 

הכרזה זו מבוססת על כך שקיימת כבר האפשרות לצפות נקודה עתידית בה אף תינוק לא יוולד עם הנגיף, וכשיגיע לגיל העשרה או כצעיר,סיכויו להדבק יהיה נמוך בהרבה מהיום. בהנחה שבכל זאת ידבק בנגיף, הטיפול שיקבל כנשא ישמור עליו הן מלפתח את המחלה והן מהאפשרות שידביק אחרים.

התכנית מבוססת על ממצאים טריים יחסית; ראשית, נשאים שמקבלים טיפול יעיל ל-HIV, סביר פחות שיעבירו את הנגיף לאחרים. שנית, ברית מילה גברית מאפשרת להוריד את הסיכון להעברה של HIV במין הטרוסקסואלי. כמו כן, ככל שהסטיגמה והאפליה כנגד נשאים יורדת, כך עולה הזמינות והנגישות למידע על מניעה, לבדיקות ולטיפול בנגיף. פרויקטים של העצמה נשית, גם הם עשויים לסייע לנשים להמנע מהדבקה ומהעברת הנגיף.

ככל שהיארעות ההדבקה יורדת וכמות המטופלים עולה, כך עולה הסיכוי לזכות לדור שיהיה חף מהדבקה בנגיף ה-HIV, או כפי ששכינתה זאת קלינטון: “דור ללא HIV“. כבר היום ישנן משפחות שבהן אחד ההורים נשא של נגיף ה-HIV אך בן או בת זוגם וכן הילדים בריאים ולא נדבקו בנגיף.

בין היעדים שהניחה התכנית האמריקאית, עומד הצורך והרצון לייעל את הטיפול הקיים לאפקטיביות מקסימליות במניעה ובטיפול. בהמשך, לפעול היכן שהנגיף שכיח ביותר או שחיים בו האנשים שנמצאים בסיכון גבוה ביותר להדבק: מעבר לאצל עובדי תעשיית המין, גם מקומות בהן נשים ונערות נמצאות בסיכון גבוה להדבקה בגלל אלימות ואי שווין מגדרי. האמריקאים גם שמים דגש רב על הצורך במחקר יעיל ומבוסס עדויות.

התכנית האמריקאית קוצרת שבחים מארגונים רבים העוסקים ומטפלים בחולים ובמחלת ה-AIDS , מהאו”ם ומחוקרים ומוסדות מבוססים ומוכרים בתחום. בעוכריה של התכנית עומדת השאלה לגבי התקצוב שלה: עוד לא ברור מהיכן יגיע הכסף למימון. 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה