הנחיות חדשות לטיפול באוטם לבבי עם עליות מקטע ST נוחות יותר לרופאים המטפלים (Circulation)

הנחיות חדשות בארצות הברית לטיפול באוטם לבבי עם עליות מקטע ST (STEMI או ST-Elevation Myocardial Infarction) הן הרבה יותר נוחות לשימוש עבור קרדיולוגים ומגיעים במהירות לשורה התחתונה.

המומחים כותבים כי המלצות קודמות לטיפול ב-STEMI הוצגו בצורה הרבה יותר מפורטת, אך כעת צוות הכותבים ניסה להתמקד בגישה הקלינית. הנחיות ACCF/AHA לשנת 2013 לטיפול ב-STEMI מתפרסמות במקביל ב-Circulation ובכתב העת Journal of the American College of Cardiology ופותחו בשילוב ה-ACEP (American College of Emergency Physicians) ו-SCAI (Society for Cardiovascular Angiography and Interventions).

הכותבים מסבירים כי בהמלצות החדשות יש מספר נקודות מפתח: שיפור הבנת התסמינים של התקפי לב; המלצה להשלים בדיקת אק”ג בשטח ע”י צוות האמבולנס במטרה לסייע במיון מהיר יותר וטיפול מוקדם יותר; אימוץ הגישה של היפותרמיה בחולים עם דום לב; ודחיפה גדולה יותר לשיקום לבבי וטיפול לאחר-פרוצדורה.

הם התמקדו בעקרון לפיו סך זמן האיסכמיה – לא רק ההיבטים הטכניים במונחים של הפרוצדורה עצמה וטיפולים נלווים, אלא התמקדו באמת בנושאים דוגמת הטיפול בחולים לפני ההגיעה והניסיון להעריך את החולה במהירות. אין אפשרות לפתוח כלי דם עד לזיהוי המטופל, ואחד הגורמים העיקריים לעיכובים בטיפול במצבים אלו הוא הזמן עד לזיהוי, מאחר ולאחר הזיהוי, ניתן להתקדם במהירות.

החוקרים בחנו גם נושאים הקשורים במטופלים עם דום לב, מחוסרי-הכרה והיפותרמיה, שהפכה טיפול סביר ומוכח-היטב. זוהי הפעם הראשונה בה ההנחיות לטיפול ב-STEMI תמכו בהיפותרמיה בדרגה כזו, אך הם מזהירים כי יש להבהיר עוד פרטים רבים בנושא (דוגמת דרגת ההיפותרמיה).

לסיום, במסמך שמים הכותבים דגש על שיקום לבבי טוב יותר, שיפור הטיפול בחולים לאחר הפרוצדורה. הם ביקשו להתמקד במעבר מהשלב שלאחר הפרוצדורה ועד לבית, מהתקף הלב עד לטיפול שלאחר מכן.

גישה זו כוללת הפניה לשיקום לב, עם טבלה בהנחיות החדשות המפרטת נקודות דוגמת הפסקת עישון, טיפול בכולסטרול, צרכים חברתיים, דיכאון וגורמים תרבותיים ותלויי-מגדר, העשויים לתרום לתוצאות הטיפול בחולים.

Circulation 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה