הערכת הטיפול ב-Asenapine בחולים עם הפרעה ביפולארית (Expert Opin Pharmacother)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Expert Opinion on Pharmacotherapy סוקרים מומחים את פרופיל הטיפול ב- Asenapine(סאפריס) כנגד אירועי מאניה ואירועים מעורבים בחולים עם הפרעה ביפולארית וקובעים כי לטיפול, שניתן בצורה תת-לשונית, מספר יתרונות בגינם מדובר בתרופה שימושית בטיפול באוכלוסיית חולים זו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Asenapine, השייך לדור השני של תרופות אנטי-פסיכוטיות, ניתן כטיפול תת-לשוני, עם יעילות מוכחת בטיפול באירועי מאניה בדרגה בינונית-חמורה במבוגרים עם הפרעה ביפולארית מסוג I. לטיפול השפעה חיובית יחסית על משקל הגוף והפרופיל המטבולי, וכן חסר השפעה על קולטנים כולינרגיים מוסקריניים.

במאמר המלא (קישור מצורף בהמשך) סוקרים הכותבים את הנתונים אודות טיפול תת-לשוני ב- Asenapine בחולים עם הפרעה ביפולארית ואירועי מאניה או אירועים מעורבים, כולל מינונים, החלפות בין טיפולים, טיפול בתופעות לוואי ומתן טיפול בשילוב עם טיפולים תרופתיים אחרים.

מומחים מסבירים כי ל- Asenapine השפעה מהירה ומהימנה על תסמיני מאניה, סיכון נמוך מאוד למעבר מאירועי מאניה לאירועי דיכאון וכן הטיפול יעיל כנגד תסמיני דיכאון במהלך אירועי מאניה ואירועים מעורבים. כמו כן, הטיפול נסבל היטב עם תועלת ארוכת טווח על תסמינים שייירים ותסמיני בדרגה קלה.

מתן התרופה כטיפול תת-לשוני מהווה יתרון בחולים המתקשים לבלוע תרופות. כמו כן, מתן תת לשוני מפחית את הסיכון למנת-יתר כאשר נלקח מינון גבוה מהמומלץ.

המומחים מסכמים וכותבים כי הסיכון המטבולי הנמוך יחסית והעדר תופעות לוואי אנטי-כולינרגיות תורמים לבחירה בתרופה זו כטיפול שימושי בחולים עם הפרעה ביפולארית.

Expert Opin Pharmacother. 2013 Jan 29

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה