ה-FDA מאשר מכירה של גלולת היום שאחרי ללא מרשם לנערות מגיל 15 ומעלה (מדסקייפ)

מנהל הבריאות האמריקאי אישר בשבוע שעבר למכירה ללא מרשם את גלולת היום שאחרי למניעת הריון, Plan B One-Step של חברת טבע לנערות מגיל 15 ומעלה. בהודעה שהוציא  ה-FDA נמסר כי התרופה תמכר ללא מרשם אך תסומן ככזו שדורשת אישור שגילה של המטופלת הוא 15 או יותר, ותאסר מכירה לנערות צעירות יותר ללא מרשם. עד כה נמכרה הגלולה ללא מרשם לנשים ונערות מעל גיל 17.

התרופה מיועדת למניעת הריון כאשר אמצעי מניעה אחר כשל או שהיה מגע מיני לא מוגן. מדובר בנטילה של כדור יחיד ויעילות התרופה גבוהה בהורדת הסיכון להריון מיד לאחר המגע המיני או בתוך שלושה ימים.  לפי ה-FDA, מחקרים העידו כי נערות מגיל 15 ומעלה הבינו את דרך הפעולה של התרופה, כיצד להשתמש בה וכן הפנימו כי איננה מגינה מהדבקה במחלות המועברות דרך יחסי מין או נזקקו להתערבות של רופא.

רק בחודש שעבר הורה שופט פדרלי לאפשר מכירה של התרופה ללא מרשם לנערות בגיל ההתבגרות בתוך 30 יום (הקליקו כאן לכתבה בנושא). בהודעת ה-FDA נטען כי החלטתם איננה תלויה בפסיקת בית המשפט או מהווה תגובה לפסיקה זו, וכי בעוד משרד הבריאות עודנו עסוק בהמשך הדיון המשפטי בנידון עלה הצורך לאשר את השימוש בתרופה לנשים ונערות מעל גיל 15 ללא מרשם רופא.

לידיעה במדסקייפ

הערת המערכת: כזכור בארץ הגלולה נמכרת ללא מרשם רופא.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה