חיסון ה-Pandemrix עלול להעלות את הסיכון לנרקופלסיה במבוגרים (מדסקייפ)



החיסון למגיפת השפעת בשל נגיף H1N1 עלול להביא לעליה בסיכון לפתח נרקופלסיה במבוגרים, ולא רק בילדים כפי שנמצא בעבר, כך לפי המכון הלאומי לבריאות ורווחה בפינלנד.


הנרקופלסיה, הפרעת שינה חשוכת מרפא שעלולה לגרום להזיות, עייפות וישנוניות פתאומית במהלך היום וכן לקטלפלקסיה, בה גל של רגשות עזים עלול להביא לאובדן שליטה פתאומי בכח השרירים. מחקרים קודמים באירופה מצאו קשר בין החיסון לבין נרקופלסיה, ולפי GSK למעלה מ-800 מקרים שנקשרו לחיסון דווחו באירופה. לדברי החברה , כ-30 מיליון מנות של החיסון ניתנו ברחבי אירופה במהלך מגיפת H1N1  של 2009-10, שנגמרה באוגוסט 2010. בכתבה שפורסמה במהלך סוף השבוע במדסקייפ נכתב כי החברה מכירה בקשר בין החיסון לנרקופלסיה אך טוענת כי לא קיימות עדויות מספקות כי חיסון ה- Pandemrixהוא הוא הגורם להפרעה.


ובחזרה למחקר. עדויות שהצטברו על הסיכון לפתח נרקופלסיה בילדים שקיבלו את החיסון של חברת GSK (Pandemrix) באירופה הביאו בינתיים לעיכוב הפצתו בארצות הברית; מחקר שפורסם השנה ב-BMJ  מצא כי ילדים באנגליה שחוסנו ב- Pandemrix במהלך מגיפת שפעת החזירים H1N1 של 2009-2010 היו בסיכון גבוה פי 14 לפתח נרקופלסיה (שחושב כסיכון של 1:50,000).  בניתוח של מידע שהתקבל מבתי החולים ומרפאות ראשוניות בפינלנד נמצא כעת גם כי מבוגרים בני 20-64 שחוסנו בחיסון ה- Pandemrix היו בסיכון של פי 3-5 לפתח נרקופלסיה בהשוואה לאנשים בני גילם שלא חוסנו.



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה