האגודה לזכויות האזרח ועמותת רופאים לזכויות אדם קוראים לגרמן לבטל ביטוחים משלימים ולהעלות מס בריאות (דהמרקר)

ע”פ דיווח של רוני לינדר מדהמרקר, נייר עמדה מטעם  האגודה לזכויות האזרח ועמותת רופאים לזכויות אדם שהוגש לועדה לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית, ששרת הבריאות יעל גרמן עומדת בראשה, קורא לועדה לבטל את הביטוחים המשלימים ולהעלות את מס הבריאות ב-1% .

ע”פ נייר העמדה , המצב הנוכחי גורם לעירבוב בין המערכת הציבורית לפרטית ויוצר עיוותים וכשלים במערכת הבריאות. העלאת מס הבריאות ב-1% צפוייה להוסיף לתקציב סל הבריאות 3.4 מיליארד ש”ח אשר להערכת האירגונים אמור לכסות את הרחבת הכיסוי במסגרת סל הבריאות, ובעיקר האפשרות לבחור רופא מנתח (כשאת האפשרות הזו מעריכים האירגונים בעלות שנתית של כ-2 מיליארד ש”ח).

לדיווח בדהמרקר 

הערת המערכת: חייבים לאמר שבהצעה זו, שכבר עלתה בעבר, יש הגיון רב. כבר היום ממילא כ-80% מהאוכלוסיה מבוטחת בביטוחים המשלימים שמשווקות הקופות (באגרסיביות..), אך בשל המורכבות ולעיתים חוסר ההבנה של הציבור חלק גדול מהם אינו מנצל את הכיסויים של הביטוח המשלים, ובנוסף כפי שפורסם פעמים רבות בשנה האחרונה, רבים רוכשים בנוסף לביטוח המשלים גם ביטוחים רפואיים פרטיים שגורמים למצב של כפל ביטוח במקרים רבים. התוצאה הסופית של המצב הנוכחי היא ששיעור המימון הפרטי של שירותי הבריאות בישראל הוא מהגבוהים בעולם (כ-40% בעוד שהממוצע במדינות OECD הוא כ-25%) .

כך שיכול להיות שפישוט המערכת באמצעות ביטול הביטוחים המשלימים עשוי להיטיב עם הציבור מבחינת רמת השירות הרפואי, כנראה שאף לחיסכון כספי, וזאת ככל הנראה ללא הגדלת הנטל התקציבי על המדינה/קופות. (אם כי נראה שכיום הקופות מרוויחות מהביטוחים המשלימים וביטולם יהווה פגיעה במקור הכנסה שלא בטוח שיכוסה במלואו ע”י תוספת מס הבריאות).

יחד עם זאת, חשוב לזכור שמאוד ייתכן שגם לאחר מהלך כזה יימצאו הדרכים והשיטות היצירתיות לשיווק ביטוחי בריאות “סופר-משלימים” שיציעו “אקסטרות” שונות ומשונות שהאמא היהודיה (בין אם היא “פולניה” או “מרוקאית”) לא תוכל שלא לרכוש …(לא סתם ישראל היא ככל הנראה אלופת העולם ברכישת ביטוחי בריאות פרטיים).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה