פייזר תספק ל UNICEF חיסוני פרבנר למדינות עניות

חברת פייזר, יצרנית החיסון פרבנאר 13 הודיעה על חתימת הסכם עם UNICEF לאספקת עד ל 740 מליון  מנות של פרבנאר למדינות עניות בעולם עד 2025. החיסון משווק בישראל ע”י קבוצת ניאופרם ומשמש למניעת דלקת ריאות וזיהומים פולשניים כדוגמת דלקת קרום המוח. הזיהומים נגרמים על-ידי 13 זנים של חיידק הפנוימוקוק (סטרפטוקוקוס פנאומוניה –Streptococcus pneumoniae ) .

מטרת ההסכם הינה לעזור  לשיפור הבריאות בעולם באמצעות התכנית של ה AMC. תכנית חיסונים חזקה היא אבן בסיס להתפתחות כלכלית ומהווה התערבות פשוטה שיכולה להביא להשפעה דרמטית על הבריאות

זיהום חיידק  הפנוימוקוק הוא הגורם מספר אחת למוות שניתן למנוע בחיסון ברחבי העולם בילדים מתחת לגיל 5. החיידק גורם למחלות כגון דלקת קרום המוח, זיהום דם, דלקות ריאה ודלקות אוזניים. זיהומים הנגרמים מחיידק הפנוימוקוק גורמים מדי שנה לתמותה של כ-1.6 מיליון אנשים בעולם, מעל למחצית מהם הינם ילדים מתחת לגיל 5.

עפ”י ההסכם התחייבה פייזר לספק ל UNICEF  עד 260 מליון מנות במחיר מופחת בזמן ההסכם (עד 2025) זה בנוסף ל 480 מליון  מנות שכבר התחייבה לספק.  המחיר יהייה 3.4 דולר למנה הזנה ו 3.3 דולר למנה לשאר תקופת ההסכם.

בעצם מדובר בהרחבת שיתוף פעולה שהחל עפ AMC  = Advanced Market Commitment, במרץ 2010 .

פרבנאר 13

פרבנאר 13 הינו החיסון היחיד בעולם המותווה למניעת זיהומים ע”י 13 זנים של חיידק הפנוימוקוק בתינוקות וילדים. החיסון רשום ביותר מ-110 מדינות עבור תינוקות וילדים וביותר מ-70 מדינות עבור בני 50 ומעלה.

פרבנאר 13 נמצא בשגרת החיסונים בישראל לכלל התינוקות מגיל חודשיים. החיסון ל-13 זנים מבוסס על הטכנולוגיה והידע המדעי של חיסון הפרבנאר (שפעל כנגד 7 זנים) ואישורו על ידי רשויות הבריאות בעולם התבסס על 13 מחקרים שלב 3 בהם השתתפו כ-7,000 ילדים. תוצאות המחקר מלמדות כי פרבנאר 13 יעיל באותה מידה וללא תופעות לוואי מעבר למה שהיו לחיסון הראשון והוא כיום הסטנדרט העולמי. 

חיידק הפנוימוקוק

מחלה פנוימוקוקאלית היא קבוצת זיהומים הנגרמים על-ידי החיידק הפנוימוקוק, שלו כ-91 זנים. הביטוי השכיח ביותר של מחלה פנוימוקוקית במבוגרים בני 50 שנה ויותר הוא דלקת ריאות פנוימוקוקית ללא זיהום חיידקי בדם, שהיא צורה בלתי פולשנית של המחלה. המחלה גורמת גם לזיהומים פולשניים כגון זיהום חיידקי בדם ודלקת קרום המוח (מנינגיטיס) במבוגרים.

נמסר על ידי :

שמרית ניסנבאום

דוברת ומנהלת יחסי ציבור

קבוצת ניאופרם

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה