ניתוח בריאטרי יעיל כנגד סוכרת בחולים פחות שמנים (J Am Coll Surg)

מנתונים חדשים עולה כי ניתוח בריאטרי עשוי לסייע בטיפול בסוכרת בחולים עם מדד מסת גוף נמוך מ-35, כך מדווחים חוקרים מניו-יורק במאמר שפורסם במהלך חודש יולי בכתב העת Journal of the American College of Surgeons.

מהמחקר עולה כי ניתוח בריאטרי הוא בטוח ויעיל בחולים עם מדד מסת גוף נמוך מ-35 ק”ג למטר בריבוע. החוקרים מסבירים כי חולים עם מדד מסת גוף מעל 35 ק”ג למטר בריבוע עונים על הקריטריונים משנת 1991 לניתוח בריאטרי. גישה זו נחשבת כטיפול היעיל ביותר בסוכרת מסוג 2 בחולים אלו.

למרות שמצטברות עדויות בנוגע לתועלת של ניתוח בריאטרי בחולים פחות שמנים, הן מבוססות בעיקר לטיפול אינטנסיבי בסוכרת, כולל טיפול תרופתי וירידה במשקל ללא התערבות ניתוחית.

במטרה לבחון את הנושא, החוקרים ערכו מטה-אנליזה כללה 22 מחקרים פרוספקטיבים ו-17 מחקרים רטרוספקטיבים, עם כ-1,400 משתתפים. מרבית המחקרים היו קטנים, עם 36 חולים, בממוצע, ורק שלושה היו מחקרים אקראיים ומבוקרים.

שיעורי הפוגת סוכרת לאחר 12 חודשים עמדו בסך הכל על 54.7%. שיעורים אלו השתנו לפי הפרוצדורה, עם טווח שנע בין 32.7% לאחר ניתוח טבעת ועד 80.5% עם ileal Transposition.

שיעורי הפוגת וכרת לא היו שונים משמעותית עם הגדרות שונות. כאשר הסקירה הוגבלה ל-17 דיווחים שהתבססו על קריטריונים קפדניים להפוגת סוכרת, עם 869 חולים, השיעור הכולל של הפוגת סוכרת לאחר 12 חודשים עמד על 50.9%.

ב-22 הדיווחים שכללו נתונים אודות שיפור באיזון הסוכרת, שיעור השיפור לאחר 12 חודשים עמד על 94.5%.

שיעורי הסיבוכים (5.4%) ושיעורי התמותה (0.4%) היו דומים לשיעורים שפורסמו במחקרים קודמים להערכת ניתוח בריאטרי בחולים עם מדד מסת גוף של 35 ומעלה. למרות זאת, החוקרים מזהירים כי הנתונים מוגבלים וקצרי-טווח וקוראים לערוך מחקרים גדולים ואקראיים להשוואת התועלת של ניתוח בריאטרי עם טיפול אינטנסיבי לאיזון סוכרת בחולים פחות שמנים.

J Am Coll Surg 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה