תוצאות מבטיחות לטיפול אימונותרפי חדש כנגד NSCLC (מתוך כנס ה- European Cancer Congress)

טיפול אימונותרפי חדש, MPDL3280 (בפיתוח Genentech) הביא לתוצאות מרשימות בקבוצה קטנה של חולים עם NSCLC (Nonsmall-Cell Lung Cancer), לאחר טיפול קודם, שלקחו חלק במחקר קליני בשלב הראשון.

במהלך כנס מטעם ה-European Cancer Congress הסבירו החוקרים כי כל 53 החולים עם NSCLC, למעט אחד, הגיבו לטיפול עם תגובה ממושכת. שיעורי התגובה היו גבוהים יותר בחולים מעשנים, בהשוואה ללא-מעשנים וזוהי הפעם ראשונה שתוארה תוצאה כזו עם טיפול מכל סוג.

המומחים מאמינים כי הטיפול החדש יביא לשינוי כללי המשחק בטיפול ב-NSCLC.

החוקרים מסבירים כי MPDL3280A הינו נוגדן חד-שבטי, הפועל במסלול מוות מתוכנת ומכוון לחלבון PD Protein. מסלול זה חוסם את התגובה של המערכת החיסונית לממאירות והפעילות של התכשיר כנגד PDL1 מסירה את החסימה הזו וכך מגדילה את התגובה החיסונית של המטופל כנגד הממאירות.

בהצגתם הסבירו החוקרים כי במחקר קטן בשלב 1 עם MPDL3280A, לא תוארו מקרים של דלקת ריאות בדרגה 3-5, כפי שדווח בעברו עם חסמי PDL1/PDL2. כל האירועים החריגים של הטיפול היו בדרגה 1/2 ולא דרשו כל התערבות, למעט מקרה אחד של תופעת לוואי אימונית בדרגה 3/4, שתועדה בחולה אחד גידול נוירו-אנדוקריני של הריאה. למרות שמבחינה תיאורטית נראה כי הרעילות נמוכה, בפועל, אין מספיק נתונים כיום בנושא.

במחקר בשלב 1 להערכת MPDL3280A, נכללו 175 חולים עם סוגי גידולים שונים, כולל Renal Cell Carcinoma, מלנומה, סרטן קיבה, סרקומה ולימפומה. התרופה ניתנה דרך הוריד כל שלושה שבועות והמחקר בחן מספר מינונים (10, 15 ו-20 מ”ג לק”ג).

החוקרים הציגו את תוצאות היעילות ב-53 חולים עם NSCLC גרורתי, כאשר כמחציתם כבר קיבלו טיפול קודם בשלושה קווי טיפול. שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 23% (12 מבין 53 חולים). חציון הזמן עד לתגובה ראשונה עמד על 11.9 שבועות, ובכל החולים שהגיבו לטיפול עדיין קיימת תגובה לטיפול (עם משך טיפול שנע בין 170-534 ימים). מדובר בממצא לא-חריג, מאחר שעם טיפול כימותרפי רק כמחצית מהחולים עדיין מגיבים לאחר שישה חודשים.

לאחר מכן החוקרים בחנו את התגובה בקרב מעשנים ולא-מעשנים ומצאו כי שיעורי התגובה עלו ל-26% בקרב מעשנים (43 חולים), בהשוואה ל-10% בלא-מעשנים (10 חולים). לדבריהם, לרוב מדובר בתוצאות הפוכות, כאשר הן כימותרפיה והן טיפולים מכוונים מביאים לתוצאות טובות יותר בלא-מעשנים.

החוקרים ערכו גם בדיקות אימונוהיסטוכימיות להערכת ביטוי PDL1. כמחצית מהחולים אובחנו עם גידולים עם ביטוי מסוים של PDL1 ובקבוצה זו, שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 31% (8 מבין 26 חולים). בקבוצה הקטנה של חולים עם שיעורי הביטוי הגבוהים ביותר של PDL1, שיעורי התגובה האובייקטיביים עמדו על 83%. באופן זה ניתן יהיה לבחור את הולים הצפויים לתועלת הרבה ביותר מהטיפול.

European Cancer Congress 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה