לטיפול בכלציה אפקט יוצא דופן בחולי סוכרת עם ירידה משמעותית בשיעורי התמותה (Circ Cardiovasc Qual Outcomes)

 

מניתוח נתוני מחקר TACT (Trial to Assess Chelation Therapy), בו התמקדו החוקרים בחולי סוכרת שלקחו חלק במחקר, זוהתה ירידה משמעותית של כ-15% בסיכון לתוצא הסיום המשולב בחולי סוכרת שטופלו בכלציה, בהשוואה לחולים בקבוצת הפלסבו.

החוקרים מסבירים כי כאשר בחנו את מרכיבי התוצא המשולב להערכת תוצאי הסיום המשניים, הם זיהו ירידה של כ-40% בשיעורי התמותה הכוללים, ירידה של 40% בשיעור האוטמים הלבביים החוזרים וירידה של כ-50% בשיעורי התמותה בחולי סוכרת. לאור זאת, הם טענו כי בעוד שממצאי המחקר המקוריים היו מפתיעים בפני עצמם, ככל שנכנסים לעומק הדברים, ההשפעות בולטות עוד יותר.

במחקר TACT מצאו החקורים כי בחולים שחולקו באקראי למשטר שכלל עד 40 עירויים נפרדים של טיפולי כלציה, שכל אחד ניתן במשך כשלוש שעות (Disodium Ethylenediaminetetraacetic Acid, Ascorbic Acid, Magnesium Chloride, Pottassium Chloride, Sodium Bicarbonate, וויטמינים ממשפחת B, Procainamide וכמות קטנה של הפרין סטנדרטי), נרשמה ירידה של 18% בתוצא הסיום העיקרי של המחקר (תמותה מכל-סיבה, אוטם לבבי חוזר, אירוע מוחי, רה-וסקולריזציה, או אשפוז בשל אנגינה) בהשוואה לחולים שחולקו באקראי לעירוי פלסבו. כל החולים במחקר TACT היו בגילאי 50 שנים ומעלה עם סיפור קודם של אוטם לבבי.

באותה עת, החוקרים מצאו כי התועלת של טיפול כלציה הייתה בולטת יותר בחולים שדיווחו כי סבלו מסוכרת. במטרה להמשיך ולבחון את הנושא, הם התמקדו בחולי סוכרת, כולל 538 החולים עם דיווח עצמי אודות המחלה, שלקחו חלק במחקר המקורי, וכן 95 חולים נוספים שנטלו טיפול פומי לסוכרת או אינסולין, או עם ערכי סוכר בדם בצום של מעל 126 מ”ג לד”ל.

בדומה לממצאי המחקר המקורי, כל תוצאי הסיום בתת-מחקר של חולי סוכרת נטו לטובת קבוצת ההתערבות. להפחתת מקרה אחד של התוצא העיקרי בקבוצת ההתערבות עם סוכרת, מספר החולים הנדרש לטיפול עמד על 6.5 חולים במהלך חמש שנים.

החוקרים לא זיהו ירידה באירועים בחולים ללא-סוכרת, ממצא העשוי להסביר מדוע תוצאות המחקר העיקרי לא היו משמעותיו דיו בכדי לפתור את המחלוקת הקיימת בנושא זה. הם מסבירים כי לא הצליחו למצוא עדויות לתועלת בחולים ללא-סוכרת ולכן במידה וייערך מחקר נוסף בנושא, אזי יש להתמקד בחולי סוכרת. בשלב זה, הם מסתייגים מטיפול זה בחולים ללא-סוכרת.

החוקרים מאמינים כי הממצאים המפתיעים ממחקר TACT כולו, בשילוב עם הממצאים הבולטים עוד יותר מניתוח הנתונים הנוכחי בחולי סוכרת, עשויים להספיק בכדי להביא למחקר נוסף שיתמקד בחולי סוכרת.

Circ Cardiovasc Qual Outcomes

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה