השתלה ראשונה בישראל של לב מלאכותי דו חדרי: סקירתו של פרופ’ לביא ב”הארץ”

במאמר ב”הארץ” מתאר פרופ’ יעקב לביא (בתמונה) את מקרה ההשתלה הראשון של לב מלאכותי בישראל. הכוונה היא ללב מלאכותי דו חדרי המיועד לחולים עם אי ספיקת לב דו חדרית.(בשונה ממכשיר Left Ventricular Assist Device שמכונה לעיתים גם כ”לב מלאכותי”).

כותב פרופ’ לביא :

“הלב המלאכותי הדו-חדרי מורכב משני מכשירים זעירים העשויים טיטניום שכל אחד מהם שוקל 160 גרם. בתוך כל מכשיר מותקנת דיסקה המסתובבת באמצעות מנוע חשמלי זעיר במהירות של כ-3,000 סיבובים לדקה השואבת ומזרימה את הדם בצורה רציפה.
לאחר ששני חדרי הלב הכושלים נכרתים בשלמותם מושתלים שני מכשירי הטיטניום בתוך חלל שק הלב שהתרוקן. צינור הכניסה של המכשיר המחליף את החדר השמאלי מחובר לעלייה השמאלית וצינור המוצא שלו נתפר לאבי העורקים (האאורטה). צינור הכניסה של המכשיר המחליף את החדר הימני מחובר לעלייה הימנית וצינור המוצא שלו נתפר לעורק הריאה הראשי. מקור האנרגיה לכל מכשיר הוא צמד סוללות, השוקלות יחדיו 1.5 קילוגרמים, המחוברות אל מכשירי הטיטניום בחוט חשמלי דק החוצה את עור החולה בצדי הבטן ונישאות על ידו בשני תיקי כתף. יש לציין כי בעבר כבר נעשתה בבית חולים בארץ השתלת לב מלאכותי דו-חדרי, אך במכשיר אחר, פנים גופני ומסורבל, והחולה נפטר. “

ההשתלה הראשונה שבוצעה בישראל בשיבא לפני כחודשיים הייתה באישה בת 48 הסובלת מאי ספיקה דו חדרית הממתינה כעת לתורם לב.

לכתבה ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה