טרשת נפוצה מלווה בסיכון מוגבר למחלות ממאירות (Eur J Neurol)

בחולים עם טרשת נפוצה קיים סיכון מוגבר להתפתחות מחלות ממאירות, בעיקר ממאירות של השד, כך עולה מתוצאות מחקר עוקבה מבוסס-אוכלוסיה, שפורסם במהדורת פברואר של כתב העת European Journal of Neurology.

עם זאת, מחקרים קודמים לא הדגימו קשר דומה בין טרשת נפוצה ובין מחלות ממאירות, או אף הדגימו קשר הפוך, ולכן דרושים מחקרים גדולים נוספים במטרה להבין טוב יותר את הנושא.

החוקרים מסבירים כי יש דיווחים על סיכון מוגבר לממאירויות בחולים עם מחלות אוטואימוניות. מאחר שטרשת נפוצה יחסית אינה נפוצה באסיה, מחקרים מעטים בחנו באופן ספציפי חולי טרשת נפוצה מאסיה. לפיכך, החוקרים ביקשו להתבסס על תכנית הביטוח האוניברסאלית של טייוואן להערכת הקשר בין טרשת נפוצה ובין הסיכון להתפתחות מחלות ממאירויות בחולים מטייוואן.

במהלך המחקר הם זיהו 1,292 חולים שאובחנו עם טרשת נפוצה בתקופה שבין 1997-2010. לכל משתתף התאימו ארבעה משתתפים ללא טרשת נפוצה. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת ההשפעה של טרשת נפוצה על הסיכון לממאירות.

מהתוצאות עלה כי בחולים עם טרשת נפוצה עליה של 85% בסיכון להתפתחות ממאירות, בהשוואה לביקורות, ועליה של למעלה מפי 2 בסיכון להתפתחות ממאירות של השד.

החוקרים מציינים כי חסרים נתונים אודות אורחות חיים והתנהגות במאגר הנתונים, ולכן לא ניתן לתקנן להרגלי עישון וצריכת אלכוהול, גורמי סיכון מוכרים היטב לחלק מהמחלות הממאירות. ייתכנו הטיות נוספות לאור ערפלנים שלא נמדדו או שאינם ידועים. בנוסף, אין מידע בנוגע לבדיקות סקירה למחלות ממאירות או טיפולים בעלי חשיבות (טיפול אימונומודלטורי הניתן לחולי טרשת נפוצה עשוי להשפיע על הקשר בין טרשת נפוצה ומחלות ממאירות).

לאור זאת, החוקרים מסכמים וכותבים כי נותרו עוד שאלות פתוחות בנוגע לקשר בין טרשת נפוצה והסיכון למחלות ממאירות.

Eur J Neurol. Published online January 14, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה