לבצע אבחון מבוסס על אבחנה ולא על השערה: ה-BioMonitor של ביוטרוניק לניטור בזמן אמת של הפרעות קצב לב, קיבל אישור לשימוש בסריקת MRI של כל הגוף

על פי ד”ר דיטריך אנדרסן, מנהל מחלקת קרדיולוגיה וטיפול נמרץ, מ-Klinikum am Urban הברלינאי, מערכות ניטור נותנות לרופאים לטפל בחולים ביתר יעילות. “תפיסת הרגע הנכון היא קריטית ככל שמדובר באבחון הפרעות קצב לב”.

בימים בהם סריקות MRI הופכות להליך אבחוני נפוץ ושכיח, היתה עד לא מכבר קהילה אחת שלא יכלה לעבור את הבדיקה: בעלי הבעיות בלב שהשתילו אצלם מערכות דוגמת קוצב לב, דפיברילטורים ומערכות ניטור אחרות. הסיבה: ההשפעה השלילית שיש לכוחות המגנטיים על השתלים. חברת ביוטרוניק, מהיצרניות המובילות בעולם של פיתוח, ייצור ושיווק מכשירים רפואיים ללב, מפתחת בשנים האחרונות קו מוצרים שפותר את הבעיה: המערכות שמתוכננות ומיוצרות בטכנולוגיית ה-ProMRI מאפשרות למושתלים לעבור סריקות MRI ללא חשש, בהווה ובעתיד. כעת מדווחת החברה כי מכשיר ה-BioMonitor שלה, מערכת ניטור המושתלת מתחת לעור החולה, קיבלה את אישור ה-CE המאפשר למושתלים לעבור סריקת גוף מלאה ב-MRI.

ה-BioMonitor המושתל, מבצע ניטור מדוייק ואמין לטווח ארוך של מצב חולים הסובלים מהפרעות קצב (arrhythmias) דוגמת פיברילציה, בראדיקארדיה, טאכיקארדיה או צניחה פתאוית בקצב הלב. המכשיר עושה שימוש במערכת ה-BIOTRONIK Home Monitoring, מערכת ניטור מרחוק, המקבלת מידע יומיומי על מצב החולה, מעבירה את הנתונים לרופא המטפל ומאפשרת זיהוי מוקדם של בעיה וטיפול בה. אבחנה מהירה ומדוייקת בזמן אמת מאפשרת לעצור את הדרדרות מצב החולה.

“מערכות ניטור נותנות לרופאים לטפל בחולים ביתר יעילות. “תפיסת הרגע הנכון היא קריטית ככל שמדובר באבחון הפרעות קצב לב”, אומר ד”ר דיטריך אנדרסן, מנהל מחלקת קרדיולוגיה וטיפול נמרץ ב-Klinikum am Urban בברלין. על פי האגודה האירופאית לקרדיולוגיה, atrial fibrillation, סוג אחד של הפרעת קצב, משפיע על 1.5-2% מהאוכלוסיה במדינות מתפתחות. אנשים בעלי הפרעות קצב לעתים אף לא מבחינים בבעיה – עד שמאוחר מדי. “היות וחולי לב יכולים לחוות בעיה בכל זמן ובכל מקום, קשה לשים את האצבע על הרגע המדוייק בו קורה הדבר. חשוב לרופאים להיות עדים לבעיה בזמן התהוות ומערכות דוגמת ה-BioMonitor בהחלט יכולות לסייע. אנו חיים בזמנים בהם ניתן לנטר חולים ביתר יעילות”, אומר ד”ר אנדרסן. “כיום ניתן לעשות זאת מחוץ לבתי החולים ואפילו בלי שהחולה יהיה מודע לכך אפילו, מה שמאפשר לרופא לבצע דיאגנוזה מבוססת על עובדות ולא על השערות. האפשרות שחולה מושתל יכול כעת לעבור סריקת MRI מלאה משמעותה שיפור משמעותי באיכות החיים שלו”.

אודות ביוטרוניק

ביוטרוניק היא מהיצרניות המובילות בעולם של פיתוח, ייצור ושיווק מכשירים רפואיים ללב. החברה הגרמנית חוגגת בימים אלה 50 שנות פעילות בלמעלה מ-100 מדינות, כשמיליוני חולי לב משתמשים בשתלים שפיתחה. בין החידושים שהשיקה החברה בשנים האחרונות: מערכת ניטור ללב מרחוק המיועדת לשימוש ביתי וקוצבי לב ודפיברילטורים, המאושרים לשימוש במהלך ביצוע בדיקות MRI.

למידע נוסף, בקרו באתר ‪www.biotronik.com

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה