חוסר התאמה בין דיווחי בתי חולים על טיפול מונע לתרומבואמבוליזם ורידי ובין תוצאות הטיפול בחולים (JAMA Surg )

מתוצאות מחקר חדש עולה כי אין התאמה בין שיעורי ההיענות למתן טיפול מונע בתרומבואמבוליזם ורידי ובין תוצאות הטיפול בחולים לאחר התערבויות ניתוחיות.

החוקרים מסבירים כי טיפול למניעת תרומבואמבוליזם ורידי הוא בעל עדיפות גבוהה בכל הנוגע לבטיחות הטיפול בחולים. למעשה, התערבויות לשיפור הטיפול המונע לתרומבואמבוליזם ורידי נכללו בהמלצות ה-AHRQ (Agency for Healthcare Research and Quality).

החוקרים התבססו על נתונים מ-3,040 בתי חולים להערכת הקשר בין דיווחי בתי חולים על טיפול קדם-ניתוחי למניעת תרומבואמבוליזם ורידי ובין תוצאות הטיפול בחולים.

חציון הטיפול המונע השנתי עמד על 94.5%, כאשר 141 בתי חולים דיווחו על מתן טיפול מונע לתרומבואמבוליזם ורידי ל-100% מהחולים.

חציון שיעור תרומבואמבוליזם ורידי מתוקן לסיכון עמד על 4.13 ל-1,000 שחרורים ממחלקות כירורגיות, ושיעור זה לא היה שונה בין בתי חולים שדיווחו על היענות של 100% למתן טיפול מונע (4.18) ובתי חולים בחמישון התחתון מבחינת שיעור מתן טיפול מונע לתרומבואמבוליזם ורידי (4.17). כמו כן, לא זוהה קשר בין השיעור המדווח של מתן טיפול מונע ובין שיעורי תרומבואמבוליזם ורידי בניתוח סטטיסטי.

ממצאים אלו עשויים לשקף את הסטנדרטים הנמוכים והמינימאליים למתן טיפול למניעת תרומבואמבוליזם ורידי, העשויים לכלול גם אם האמצעים הבסיסיים ביותר ותת-אופטימאליים.

במידה ומעוניינים לבחון ולדווח על מדדי הליכים דוגמת מניעת תרומבואמבוליזם ורידי, אזי יש להעריך את השימוש באמצעי מניעה הטובים ביותר והאופטימאליים. באופן זה ניתן יהיה לכלול חולים המקבלים את כל המינונים של הטיפול התרופתי הטוב ביותר למצב הספציפי שלהם. מומחים בתחום מוסיפים וקוראים לבתי חולים להפסיק במתן דיווחים על שיעורי תרומבואמבוליזם ורידי בלבד, מאחר ואלו נתונים מטעים לאור הטיית מעקב. הם קוראים לשלב את הנתונים אודות מתן הטיפול המונע ואודות התוצאות.

JAMA Surg 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה