טיפול מותאם אישית ב-Ranibizumab משפר תוצאות בצקת מקולארית בחולי סוכרת (Ophthalmology )

התועלת של טיפול מותאם אישית ב-Ranibizumab בחולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת נותרת גם לאחר שלוש שנים, כך עולה מתוצאות מחקר RESTORE.

במחקר RESTORE המקורי מצאו החוקרים כי Ranibizumab לבדו או בשילוב עם טיפולי לייזר הביא לשיפור גדול יותר בחדות הראיה, בהשוואה לטיפול לייזר בלבד, במהלך 12 חודשים, בחולים עם ליקוי ראיה עקב בצקת מקולארית על-רקע סוכרת. במחקר ההארכה, מינון Ranibizumab הותאם לפי החלטת הרופאים. החוקרים עקבו אחר יציבות חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר והתקדמות המחלה בכל חודש ובהתאם הוחלט על הטיפול.

במאמר שפורסם בכתב העת Ophthalmology החוקרים מדווחים על תוצאות הנתונים המלאים לאחר שלוש שנים, מהמחקר הליבה וההארכה, אודות 208 חולים.

השיפור בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר בחולים שטופלו ב-Ranibizumab במהלך מחקר הליבה נותר בכלליות לאחר 12-36 חודשים. יתרה מזאת, בחולים שקיבלו טיפול לייזר קודם, טיפול ב-Ranibizumab במהלך ההארכה בתווית-פתוחה תועד שיפור פרוגרסיבי בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר, מ-2.3 אותיות לאחר 12 חודשים ל-6.0 אותיות לאחר 36 חודשים.

דפוס הממצאים היה דומה בעובי שכבת הרשתית המרכזית, מדדי Early Treatment Diabetic Retinopathy Study ומדדי Visual Functioning Questionnaire.

מספר ההזרקות הממוצע של Ranibizumab במהלך השנתיים של מחקר ההארכה היה דומה בקבוצות הטיפול השונות (חציון של 4.0-6.0 בתלות בקבוצה). הסיבה הנפוצה ביותר להפסקת/הפרעה בטיפול הייתה שיפור במחלה.

בשמונה חולים (3.3%) תועדו סיבוכים עיניים חמורים בעין שנבדקה, וב-88 חולים (36.7%) תועדו סיבוכים לא-עיניים חמורים. קטרקט (11.3%) וכאבי עיניים (10%) היו הסיבוכים העיניים הנפוצים ביותר, והסיבוכים הלא-עיניים הנפוצים ביותר כללו נזופרינגיטיס, שפעת ויתר לחץ דם.

התוצאות לאחר שלוש שנים ממחקר ההארכה מאשרות את פרופיל הבטיחות והיעילות החיוביים של Ranibizumab כטיפול ארוך-טווח בחולים עם ליקוי ראיה עקב בצקת מקולארית על-רקע סוכרת. ממצאי המחקר מעידים גם כי טיפול מותאם אישית שמר באופן עקבי על חדות הראייה של מטופלים ב-Ranibizumab.

Ophthalmology 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה