טיפול ב-Avastin מעלה את שיעורי ההישרדות בנשים עם סרטן צוואר הרחם (N Engl J Med)

בנשים עם ממאירות מתקדמת של צוואר הרחם נרשמה עליה של ארבעה חודשים בתוחלת החיים עם טיפול בכימותרפיה בשילוב עם Bevacizumab (Avastin), כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine.

ברקע למחקר מסבירים המומחים כי קיים צורך בטיפול פעיל לסרטן צוואר הרחם, שהוא הגורם המוביל לתמותה עקב מחלות ממאירות במדינות מתפתחות. באזורים העניים ביותר, בהם שיעורי המחלה הגבוהים ביותר, נשים רבות נדרשות לשמש כמפרנס היחיד למשפחתן.

מדגם המחקר כלל 452 נשים עם ממאירות חוזרת, עיקשת או גרורתית של צוואר הרחם. הנשים חולקו באקראי לטיפול כימותרפי, עם או בלי טיפול ב-Avastin. הטיפול הכימותרפי כלל Cisplatin ו-Paclitaxel או Topotecan ו-Paclitaxel.

תוצא הסיום העיקרי של המחקר היה שיעורי ההישרדות הכוללים.

מהשוואת שני משטרי הטיפול הכימותרפי עלה כי אין הבדלים משמעותיים בין שתי הגישות, כך שהנשים נבחנו על-בסיס טיפול כימותרפי בלבד או עם Avastin.

ההבדל בשיעורי ההישרדות הכוללים תורגמו ליחס סיכון לתמותה של 0.71 לטובת הוספת Avastin (P=0.004). שיעורי התגובה עמדו על 48% עם Avastin ועל 36% עם טיפול כימותרפי בלבד (p=0.008).

מהנתונים עולה כי חציון ההישרדות הכולל עמד על 17 חודשים עם Avastin, בהשוואה ל-13.3 חודשים עם כימותרפיה בלבד. הוספת Avastin הובילה לשיעורי תגובה גבוהים יותר, אך לוותה גם ברעילות חמורה יותר. שילוב Avastin עם טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום או טיפול כימותרפי אחר, לא השפיעה על התוצאות.

טיפול במשטר הכולל Bevacizumab לווה ביתר לחץ דם בדרגה 2 (29% מהחולות לעומת 2% המטופלות בכימותרפיה בלבד). אירועים תרומבואמבוליים בדרגה 3+ תועדו ב-8% מהמטופלות ב-Avastin, לעומת 1% מאלו שקיבלו טיפול כימותרפי בלבד. פיסטולה במערכת העיכול בדרגה 3+ תוארה ב-3% מהמטופלות בקבוצת ההתערבות, ללא מקרים דומים בקרב נשים שקיבלו טיפול כימותרפי בלבד.

החוקרים מציינים כי בדיקות סקירה וחיסונים כנגד נגיף ה-HPV (Human Papillomavirus) הינן הגישות המבטיחות ביותר להכחדת מקרים של ממאירויות של צוואר הרחם.

מדובר במחקר הראשון שהדגים תועלת הישרדותית בנשים עם סרטן צוואר הרחם, שקיבלו טיפול ייעודי.

N Engl J Med 2014; 370: 734-743

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה