ועדת גרמן החליטה על הקמת רשות מרכזים רפואיים ממשלתיים שתהיה נפרדת ממשרד הבריאות (דהמרקר)

ועדת גרמן מכריזה היום על החלטתה הראשונה והיא הקמת רשות למרכזים רפואיים ממשלתיים הכפופה לשרת הבריאות (אך לא למנכ”ל המשרד..). הרשות תוקם כישות נפרדת ממשרד הבריאות, וכל בתי החולים הממשלתיים, תאגידי הבריאות שלצדם וארגונים וגופים שהוקמו בסמוך אליהם כמו אגודות הידידים יהיו כפופים לה.

המלצה זו היא פרי עבודתה של תת הועדה בראשות רונית קן. ההמלצה התקבלה ע”י שרת הבריאות גרמן שמתכוונת ליישמה במהירות האפשרית על בסיס החלטת ממשלה בשלב ראשון, וחקיקה בהמשך, כך שלהערכתה ניתן יהיה ליישמה בפועל תוך כשנה.

הרציונל להמלצה הוא המצב הנוכחי שבו משרד הבריאות משמש גם כבעלים וגם כמפקח ורגולטור על בתי החולים הממשלתיים, דבר שלדעת תת הועדה יוצר ניגודי אינטרסים.

לאחר הקמת הרשות, משרד הבריאות ימשיך להיות המפקח והרגולטור, והרשות תהיה אחראית על ניהול בתי החולים הממשלתיים.

לכתבה המלאה בדהמרקר

לדו”ח תת הועדה (הורדת קובץ וורד)

הערת המערכת: השאלה המרכזית היא כמובן באיזו מידה ההפרדה הזו אכן תישמר בפועל, והאם אין כאן בעצם חשש להקמת גוף אדמיניסטרטיבי נוסף, שכמובן יידרשו לו תקציבים נוספים (שלא בהכרח יקוצצו מתקציב המשרד הקיים), שעלול רק להכביד ולסרבל על ניהול בתי החולים… כזכור, אחת ההצעות שהועלו לוועדה בהקשר זה הייתה שבתי החולים הממשלתיים יועברו/ימכרו לקופות החולים, שחלק מהן כבר מנהל לא מעט בתי חולים ציבוריים (כללית) ופרטיים (מכבי), ככל הנראה בהצלחה לא מבוטלת…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה