ניתוחי החלפת מפרקים מביאים לשיפור הבריאות הקרדיווסקולארית (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAOS)

חוסר פעילות גופנית הינה גורם סיכון מג’ורי למחלות לב וכלי דם, אך עם השבת הניידות עם ניתוחים להחלפת מפרק הירך או הברך, ניתן גם להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם, כך דיווחו חוקרים במהלך הכנס השנתי מטעם ה-AAOS (American Academy of Orthopaedic Surgeons).

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון אם ניתוח החלפת מפרק עשויים לספק הגנה לבבית לחולים עם אוסטיאוארתריטיס בינונית עד חמורה. הנתונים מבוססים על 2,200 חולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברך או הירך, בגילאי 55 שנים ומעלה בעת הגיוס למחקר בשנים 1996-1998. החולים היו במעקב פרוספקטיבי עד למותם או עד שנת 2011.

החוקרים התאימו 162 זוגות לפי גיל ומין, ומצאו כי באלו שעברו ניתוח החלפת מפרק בתוך שלוש שנים מההערכה הראשונית נרשם סיכון נמוך ב-40% לתוצא משולב של אירוע לבבי חמור או תמותה, בהשוואה לאלו שלא עברו את הניתוח (יחס סיכון של 0.63, P=0.0005).

ניתוח להחלפת מפרק הפחית את הסיכון לאירוע לבבי חמור או תמותה בתוך שבע שנים מההערכה הראשונית בהיקף של 13.6%.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים כדי להבין טוב יותר את הנושא, מאחר והחלפת מפרק בחולים עם דלקת מפרקים עשויה לסייע בשיפור מחלות אחרות. הם מוסיפים כי מדובר בממצאים פרובוקטיביים מאחר ורבים אינם סבורים כי החלפת מפרק תשפיע על מצבים רפואיים אחרים. עם זאת, עתה נראה כי מבינים כי דלקת מפרקים אינה מחלה של המפרק בלבד, אלא בעלת השפעה על מחלות רקע אחרות.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAOS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה