היעילות והבטיחות של הוספת Imeglimin לטיפול בסוכרת מסוג 2 (Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מתפרסמות תוצאות מחקר חדש המוכיחות את הבטיחות והיעילות של Imeglimin כתוספת לטיפול ב-Sitagliptin בחולים עם סוכרת מסוג 2.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות והסבילות של Imeglimin כתוספת טיפול ל-Sitagliptin בחולים עם סוכרת מסוג 2, שאינה מאוזנת היטב תחת טיפול ב-Sitagliptin בלבד.

מדובר במחקר רב-מרכזי, אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, במהלכו המשתתפים טופלו ב- Imeglimin (1,500 מ”ג, פעמיים ביום) או פלסבו, שניתנו כתוספת לטיפול ב-Sitagliptin (100 מ”ג, פעמיים ביום) במהלך 12 שבועות. מדגם המחקר כלל 170 חולים עם סוכרת מסוג 2, שאינה מאוזנת היטב עם טיפול ב-Sitagliptin בלבד (ערכי HbA1c של 7.5% ומעלה) במהלך 12 שבועות.

תוצא היעילות העיקרי היה שינוי בערכיי HbA1c מתחילת המחקר בהשוואה לפלסבו; תוצאי סיום משניים כללו שינוי ברמות סוכר בדם בצום, שביעות רצון מערכי HbA1c בתחילת המחקר ואחוז המגיבים לפי שינוי בערכי HbA1c.

מהתוצאות עולה כי הטיפול ב- Imeglimin הביא להפחתת ערכי HbA1c מתחילת המחקר בהיקף של 0.60% בהשוואה לעליה של 0.12% עם פלסבו (p<0.001). השינוי המקביל בערכי סוכר בדם בצום עמד על 16.7- מ”ג לד”ל עם Imeglimin לעומת 1.98- מ”ג לד”ל עם פלסבו (p=0.014). עם הוספת טיפול ב- Imeglimin, ערכי HbA1c ירדו בלמעלה ב-0.5% ומעלה ב-54.3% מהמשתתפים, זאת לעומת 21.6% מהמטופלים בפלסבו (p<0.001), וב-19.8% מהמטופלים ב- Imeglimin הושגה ירידה בערכי HbA1c לערכים של 7% ומטה, בהשוואה ל-1.1% מהמטופלים בפלסבו (p=0.004).

באופן כללי, הטיפול ב- Imegliminנסבל היטב, עם פרופיל בטיחות דומה לפלסבו וללא אירועים חריגים בעקבות הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על הערך המוסף של Imeglimin כתוספת לטיפול ב-Sitagliptin בחולים עם סוכרת מסוג 2, כאשר הטיפול נסבל היטב. הממצאים מדגישים את הפוטנציאל של Imeglimin כטיפול משלים עם תרופות פומיות אחרות לטיפול בסוכרת.

Diabetes Care, April 10, 2014

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה