ההשפעה של טיפול ב-Sitagliptin על התגובה לאינסולין במבחן סבילות לארוחה בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetes Ther)

בכתב העת Diabetes Therapy מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי טיפול ב- Sitagliptin במינון 50 מ”ג ליום לאחר ארוחה מביא לשיפור ליקוי חד בתגובה לאינסולין ולהפחתת היפרגליקמיה לאחר ארוחה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מחקרים הוכיחו כי מעכבי DPP-IV מביאים לשיפור הפרשת אינסולין במהלך מבחן העמסת סוכר פומי. עם זאת, ההשפעות של הטיפול התרופתי על ליקוי בתגובת אינסולין לאחר ארוחה בתנאי העולם האמיתי, אינן ידועות. לפיכך, הם ביקשו לבחון את ההשפעות של Sitagliptin על התגובה החדה של אינסולין בחולים יפנים עם סוכרת מסוג 2 , באמצעות מבחן סבילות לארוחה (Meal Tolerance Test).

21 חולים עם סוכרת מסוג 2 עברו את מבחן הארוחה (460 קילו-קלוריות) וריכוז סוכר ואינסולין בדם נקבעו בתחילת הארוחה, 30, 60, 120 ו-180 דקות לאחר הארוחה. האינדקס האינסולינוגני של כל החולים הללו היה נמוך מ-43.2. הפרופיל לאחר-ארוחה נבחן בתחילת המחקר ולאחר שלושה חודשי טיפול ב- Sitagliptin במינון 50 מ”ג ליום לאחר ארוחה (11 חולים) או שלא טופלו (קבוצת ביקורת, 10 חולים). מדובר במחקר פרוספקטיבי, בתווית-פתוחה, שאינו אקראי.

הטיפול ב- Sitagliptin הפחית משמעותית את רמות הסוכר בדם לאחר 60, 120 ו-180 דקות, והביא לעליה משמעותית ברמות אינסולין בדם בתחילת המבחן ולאחר 30 דקות. החוקרים לא זיהו שינויים משמעותיים ברמות סוכר או אינסולין בקבוצת הביקורת. המדד האינסולינוגני עלה משמעותית בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (16.7+ לעומת 0.1+, p<0.005). עם זאת, לא תוארו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות במדדי HOMA-IR (Homeostasis Model Assessment of Insulin Resistance) ומדד רגישות אינסולין.

החוקרים כותבים כי למרות שמדובר במחקר קטן, לא-אקראי ולא-סמוי, מהתוצאות עולה כי Sitagliptin הינו טיפול יעיל בחולים יפנים עם סוכרת מסוג 2, כאשר בחלק גדול מהחולים ניתן לזהות הפרעה בתגובת אינסולין לאחר ארוחה.

Diabetes Ther. 2014 Jun 3

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה