בתי החולים הממשלתיים מתריעים מפני משבר תקציבי על רקע ההחלטה לשינוי תחשיב עלות יום אישפוז (דהמרקר)

ע”פ דיווח בדהמרקר, מערכת הבריאות, הן קופות החולים , בתי החולים הממשלתיים ומשרד הבריאות עצמו נמצאים במשבר תקציבי חמור.

הנהלות בתי החולים הממשלתיים ביקשו לקיים דיון חירום לאור החשש שהגרעון שלהם ב-2014 יגדל בעוד חצי מיליארד ש”ח, וזאת מעבר לגרעון המובנה הקבוע של כ-700-800 מיל’ ש”ח בשנה הממומן באופן מסובסד. כל זאת עוד לפני לקיחה בחשבון של השלכות מבצע “צוק איתן” שככל הנראה פגעה בהכנסות בתי החולים.

ע”פ הכתבה הסיבה המרכזית לעלייה הצפויה בגירעון היא ההחלטה על מדד חדש לתמחור יום אישפוז, אשר אמורה לגרום להחזר של כ-1% מתקציב האישפוז לקופות החולים, כולל אלה שנוצלו כבר ב-2013, ולדעת מנהלי בתי החולים להוביל לגרעונות גדולים. לטענת מנהלי בתי החולים המדד והתעריף שנקבע ליום אישפוז אינו תואם את הגידול בעלויות השכר של הרופאים והאחיות שעודכנו לאור ההסכמים האחרונים.  

בתי החולים טוענים שהרצון להקל על הגרעונות של קופות החולים ע”י קיצוץ בהכנסות בתי החולים גורם להעברת המצוקה הכלכלית מהקופות לבתי החולים.

האוצר טוען בתגובה כי הממשלה אימצה את המלצות ועדת המחירים לשינוי מנגנון מחיר יום אישפוז באופן אובייקטיבי, וכן קיבלה החלטה להגדיל את שיעור הפיצוי הדמוגרפי של סל הבריאות במאות מיליוני ש”ח כחלק מהתכנית לקיצור תורים שהומלצה ע”י ועדת גרמן.

משרד הבריאות הגיב לטענות בתי החולים בכך שהוא מודע למצוקה התקציבית, ושהוא מנהל מו”מ עם משרד האוצר לקבלת אישור לתקציב הראוי למערך האשפוז הממשלתי.

לדיווח המלא בדהמרקר 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה