ע”פ דיווח מאתר “הארץ” סקר חדש שהוצג לאחרונה בכנס השנתי של העמותה הישראלית להתפתחות הילד ושיקומו ,ע”י ד”ר איתי ברגר, מומחה בנוירולוגיה של ילד ומנהל המרכז הנוירו?קוגניטיבי בהדסה (בתמונה) שבו השתתפו 430 מורים ממחוז תל אביב בעניין הפרעות קשב, נמצא ש- 69% מהם טענו כי רופאים עושים את אבחנות ה-ADHD שלהם ללא קבלת תמונה מלאה ומהימנה של תפקוד הילד במסגרת החינוכית; 75% מהמורים טוענים שהם נתקלים בילדים שהאבחנות וההחלטות ביחס אליהם אינן מדויקות לדעתם; 95% מהמורים קבעו ששיתוף הפעולה בין המורים לרופאים בעניין אבחנת הפרעות הקשב והריכוז אינו טוב ודורש שיפור משמעותי; 88% מהמורים סברו שיש להעניק למורים הכשרה שתסייע להם באיתור סימפטומים של הפרעות קשב אצל תלמידים; ואף 94% הביעו נכונות לבוא, אפילו על חשבון זמנם הפרטי, לימי עיון והכשרה בנושא.
מהכתבה עולה שקיים כיום נתק בין מערכת הבריאות לחינוך בכל הקשור לאיבחון ילדים ובני נוער עם ADHD .
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!