משרד הבריאות מעריך תחלואה גבוהה של שפעת בחורף הקרוב וממליץ על ביצוע חיסון מוקדם (הארץ)

שפעת

משרד הבריאות מזהיר מפני תחלואה קשה בחורף הקרוב, וזאת בהתבסס על נתונים המגיעים מהחורף של חצי הכדור הדרומי, בעיקר באוסטרליה.

ע”פ  ברי ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ’ איתמר גרוטו, בדיווח באתר “הארץ” ההערכה אינה על רקע שינוי בזני הנגיף, אלא  על צפי לחורף קר וגשום יותר לעומת השנה שעברה.

בעקבות כך ממליצים במשרד הבריאות להתחסן בהקדם, עוד באוקטובר-נובמבר השנה. החיסונים הניתנים השנה בקופות החולים כוללים תרכיב נגד זני השפעת הנפוצים השנה שהם “קליפורניה”, “טקסס” ו”מסצ’וסטס”. החיסון נגד שפעת מומלץ כידוע לכל אדם מגיל חצי שנה ומעלה, ובעיקר לקבוצות הסיכון הכוללות  אנשים עם מחלות כרוניות, מבוגרים מעל גיל 65 , נשים הרות וילדים עד גיל חמש.

בשנה שעברה חוסנו בישראל כ-18% מהאוכלוסיה, והיעד השנה, לפי דברי פרופ’ אפק מנכ”ל משרד הבריאות הוא להגיע ל-20% , למעלה מ-1.5 מיליון איש. 

החיסונים הקיימים בקופות כוללים חיסון מומת בזריקה למבוגרים, וחיסון חי מוחלש בתרסיס (פלומיס) לילדים.

לדיווח באתר “הארץ”:

הערת המערכת: האזהרה של משרד הבריאות מזכירה את הסיפור הידוע על הצ’יף האינדיאני שבני השבט שלו פנו אליו בסוף הקייץ בשאלה “איך צפוי להיות החורף הקרוב ?” מתוך אחריות וזהירות אמר להם “צפוי חורף קשה מאוד, תאספו כמה שיותר עצים לחימום” . כשהגיעו חודשי החורף ואף ענן לא נראה בשמיים יצא הצ’יף המודאג לעיירה הסמוכה בהסתר וצילצל משם למכון המטראולוגי. “איך יהיה החורף הקרוב ?” שאל בדאגה “קשה ביותר” ענו לו במכון “איך אתם יודעים ?” שאל “האמת” ענו לו “אין לנו שם אינדיקציה אבל שמענו שהאינדיאנים אוספים עצים כמו משוגעים..”  

ובנימה רצינית יותר, כדאי לציין שבשנה האחרונה פורסמו מחקרים שהצביעו על כך שהסיכון לסיבוכים פטאליים של שפעת היו גבוהים יותר בקרב לא מחוסנים בהשוואה למחוסנים, גם במטופלים ללא גורמי סיכון . במחקר זה , למשל, עליו דיווחנו לפני כשנה נמצא שכמחצית מהילדים שנפטרו מסיבוכי שפעת בארה”ב היו ללא מחלות רקע. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה