חוסר מידע מספק וחוסר אמון במערכת הבריאות בישראל היו הגורמים המרכזיים להימנעות מחיסון נגד פוליו במבצע ”2 טיפות” /מאמרה של ד”ר שיר-רז ב”הארץ”

במאמר המתפרסם היום באתר “הארץ” מציגה ד”ר יפה שיר-רז, חוקרת תקשורת בריאות מהחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה, מחקר שבחן את הסיבות של הורים לאי חיסון ילדיהם נגד פוליו במסגרת מבצע החיסון “2 טיפות”.

המחקר שאף פורסם בחודש שעבר ב-Journal of Risk Research התבסס על שאלונים בקרב 200 זוגות הורים וכן ניתוח פוסטים, טקבקים וכתבות באינטרנט וברשתות חברתיות.

מהתוצאות עולה כי הנימוק העיקרי (אצל 40% מהנסקרים) היה חוסר מידע מספק שהועבר ע”י משרד הבריאות באשר לחיסון.  כשליש מההורים הביעו חוסר אימון במערכת הבריאות.  גורם משמעותי נוסף בהתנגדות לחסן את הילדים נבע מהעובדה שהחיסון נועד בעצם לא להגן על הילד המתחסן עצמו אלא על הסביבה החלשה מבחינה חיסונית, ותחושת הורים רבים (39%) הייתה שהמחוייבות הראשונה שלהם היא לילדיהם ולא ל”סביבה”.

לדעת החוקרים, המימצאים מלמדים על הקושי לשווק חיסון מסוג זה לקהל, ועל הצורך לשמור על אמינות , שקיפות ומידע מלא וברור והמנעות מסלוגנים וסיסמאות שנראים אצל הורים רבים כגימיקים שיווקיים הגורמים לרתיעה וחוסר אמון.

תגובת משרד הבריאות למחקר היא שבתוך זמן קצר חוסנו 1.0 מיליון ילדים, כ-80% מקהל היעד, והמבצע הוכתר בהצלחה והיענות רבה, ולכן ממצאי המחקר אינם מייצגים.

למאמר המלא ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה