הערכת ההשפעה של לידה לפני 37 שבועות היריון על כישורי התקשורת בגיל שנתיים (Arch Dis Child)

חוקרים מהולנד מדווחים במאמר חדש שפורסם ב-Archives of Diseases in Children כי בילדים שנולדו לאחר 32-37 שבועות היריון, כישורי התקשורת בגיל שנתיים מעט פחות מפותחים בהשוואה לאלו שנולדו במועד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בתינוקות שנולדו לאחר 32-37 שבועות היריון קיים סיכון מוגבר לסיבוכים מיילדותיים. עם זאת, לא ידוע רבות אודות התוצאות ההתפתחותיות והתנהגותיות במהלך השנתיים הראשונות לחיים.

החוקרים בחנו את תוצאות ההתפתחות ב-116 ילדים שנולדו לאחר 34.66 שבועות, בהשוואה ל-99 ילדים שנולדו במועד (39.45 שבועות). ללא תיקון לגיל בשל פגות, בילדים שנולדו לאחר 32-37 שבועות היריון תועדו מדדים נמוכים יותר בהערכת התפקוד הקוגניטיבי, כישורים מוטוריים גסים ועדינים וכישורי תקשורת.

כאשר החוקרים ערכו תיקון לגיל בשל פגות, הם מצאו כי רק ההבדל בכישורי תקשורת נותר מובהק סטטיסטית. עם זאת, הם מציינים כי אין הסכמה רבה בנוגע לשאלה אם יש צורך בתיקון לגיל בשל פגות בילדים שנולדו לאחר 32-37 שבועות היריון וכן עד איזה גיל נדרש תיקון זה.

החוקרים מוסיפים כי המחקר כלל רק ילדים שנולדו לאחר פגות מתונה שהיו יחסית בריאים ולא נדרשו לאשפוז ביחידת טיפול נמרץ ביילודים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים אלו עשויים להעיד על הקשיים המאוחרים בעקבות פגות מאוחרת בתפקוד האקדמי ובהתפתחות החברתית-רגשית. לאור זאת, הם קוראים להשלים מחקרים נוספים ומעקב אחר ילדים אלו.

Arch Dis Child 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה