התערבות ותמיכה משפחתית יעילה במניעת השמנה בילדות (Pediatrics)

התערבות המיועדת למניעת השמנה בילדות ומתמקדת בתמיכה משפחתית במינון נמוך אך בשכיחות רבה, הביאה להפחתת עודף משקל בילדים בעלי עודף-משקל בדרגה קלה-עד-בינונית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהדורת אוגוסט של כתב העת Pediatrics. ההתערבות והירידהה במשקל תועדו במהלך מחקר בן שנתיים.

מדגם המחקר כלל 206 ילדים בגילאי 4-8 שנים, עם מדד מסת גוף באחוזון 85 ומעלה. לחלק גדול מהילדים שנבחרו למחקר היו הורים שתחילה לא היו מודעים לכך שילדם סובל מעודף-משקל. 

החוקרים חילקו באקראי את המשפחות לקבוצת טיפול מותאם, שכלל תמיכה חודשית קצרה ומותאמת אישית להורים, או לקבוצת טיפול סטנדרטי. ההורים בשתי הקבוצות עודכנו כי ילדיהם סבלו מעודף משקל.

לאחר שנתיים, החוקרים הצליחו לאסוף נתונים אודות 88% מהילדים. בתום השנתיים, הנתונים הצביעו כי ההתערבות לוותה בירידה משמעותית במדדי מסת גוף, בהשוואה לקבוצת הביקורת. מהנתונים עלה כי בקבוצת ההתערבות לא רק שחלק עליה קטנה יותר במדד מסת הגוף בהשוואה לביקורות, אלא משתתפים אלו היו גם פעילים יותר והקפידו על תזונה בריאה יותר.  עם זאת, לא ניתן היה לתעד הבדלים בגישות ההורים בין שתי הקבוצות.

החוקרים מציינים כי הם בחרו בקבוצת ביקורת בה ניתן טיפול סטנדרטי להורים, במקום רשימת המתנה. אין ספק כי לכך הייתה השפעה על הממצאים מאחר ובשתי הקבוצות הייתה התערבות מסוימת.

לסיכום, לאור ממצאי המחקר, יש מקום לשלב התערבות מסוג זו באופן נרחב יותר.

Pediatrics. 2015;136:281-289

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה