התשובה שנותנים המחברים, פרופ’ אמיתי זיו , סמנכ”ל לבטיחות הטיפול במרכז הרפואי שיבא, מנהל “מסר”, המרכז הארצי לסימולציה רפואית, וטייס לשעבר בחיל האוויר ופרופ’ יואל דונחין, מנהל המרכז לחינוך רפואי בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית ומחנך לבטיחות , היא חד משמעית: אנו בטוחים כיום יותר בידיו של טייס…
במאמר סוקרים המחברים את הפערים הגדולים הקיימים עדיין בין תפישת הבטיחות ברפואה מול התעופה, אשר באים לידי ביטוי בנתוני התמותה על רקע טעויות רפואיות (היקף התמותה השנתי המוערך בארה”ב בשל טעויות רפואיות, כ-400,000 איש, שקול כיום למס’ המתים שיהיו בהתרסקות של 4 מטוסי ג’מבו מידי יום !!) .
הגישה לבטיחות ברפואה לדעת המחברים מפגרת אחרי התעופה . הדרכות, סימולציות (כולל שימוש בבובות ושחקנים כפי שמבוצע במכון ”מסר”) , הטמעת נהלים וחינוך הם אמצעים חיוניים לדעתם לסגירת הפער.
הערת המערכת: מעניין שבמאמר מערכת שפירסמנו כאן לפני כשנה וחצי צבירת נקודות CME כתנאי לחידוש רישיון רופא בישראל : חיוני לבריאות הציבור, אפשרי וזמין ..צריך רק לקבל החלטה נעשתה ההשוואה לטייסים…אלה נדרשים כידוע לחדש רישיונם מידי תקופה על בסיס בדיקת כשירות תקופתית, דבר שכידוע לא קיים כיום ברפואה בישראל, וזאת בניגוד למדינות מערביות רבות, בהן קיימת חובת הוכחת התעדכנות באמצעות צבירת נקודות CME כתנאי לחידוש הרישיון לעסוק ברפואה. ובהקשר של מאמרם המצוין של דונחין וזיו, אין ספק שהתעדכנות במידע רפואי היא נדבך חשוב בשיפור הבטיחות בטיפול הרפואי..
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!