יולדת שלקחה בתסחיף מי שפיר עברה החייאה חיבור למכשיר האקמו וניתוח שבו הוצא קריש ענק מריאותיה התאוששה ועברה לשיקום (הודעת מרכז רבין)

מקרה נדיר של תסחיף מי שפיר ביולדת שהגיעה למצב של מוות קליני הסתיים בהתאוששות של היולדת לאחר ניתוח שבו הוצע מריאותיה קריש דם גדול במיוחד .

המקרה אירע בבילינסון לפני כחודש: במהלך ניתוח קיסרי לאחר שהיילוד הוצא איבדה היולדת את הכרתה ונכנסה למעשה למצב של מוות קליני. הצוות ביצע בה החייאה ולאחר מכן היא חוברה למכונת לב ריאה ולניתוח שבו הוצא הקריש מריאותיה.

להלן הודעת מרכז רבין :

היולדת נותקה ממכשיר האקמו בשבוע שעבר, ועברה לשיקום

פרופ’ ארנון ויזניצ’ר מנהלבית חולים לנשיםבבילינסון:
 “בכל שנה נפטרות בישראל כ-2 נשים  מתסחיף מי שפיר.
הסיבוך הנדיר של התסחיף סיכן את חייה של היולדת.
אנו גאים בכך שהצלחנו להציל את חייה”.


פרופ’ דן ערבותמנהלהמערך לניתוחי לב וחזהבבילינסון:
“זהו אחד הדיווחים הראשונים בעולם והמקרה הראשון בישראל על חיי יולדת שניצלו הודות לטכנולוגיית האקמו והניתוח. מקווה שבזכות פריצת דרך זו, חיי יולדות נוספות בישראל יינצלו”

ד”ר ערן הלפרן מנהל בית החולים: אני גאה ביכולות יוצאות הדופן והייחודיות של הצוותים בבית החולים בילינסון, בו הובאו לידי ביטוי חזית טכנולוגית יחד עם תעוזה של צוות הרופאים אשר לא היסס לבצע ניתוח לב פתוח בחולה במצב קריטי והודות לכך חייה ניצלו”

לפני כחודש קרסו מערכות גופה של יולדת עקב תסחיף מי שפיר במהלך ניתוח קיסרי. במהלך הניתוח הקיסרי ברגע הוצאת התינוקת לקתה היולדת בדום לב כתוצאה מקריש מי שפיר לריאותיה ונאלצה לעבור החייאה על ידי צוות רופאים מרדימים בכירים, רופאים גינקולוגים ורופאים קרדיולוגים. מאז צוות המערך לניתוחי לב וחזהנאבק על חייה, וביצע  טיפולים מצילי חיים:ד”ר פיליפ בידרמן, מנהל טיפול נמרץ ניתוחי לב וחזה, חיבר את היולדת למכונת האקמו – טכנולוגיה התומכת בלב ובריאות, עד להתאוששותן ופרופ’ דן ערבותמנהלהמערך לניתוחי לב וחזהוצוותו ניתחו את היולדת בניתוח מורכב בו הוציאו את קריש הדם הענק שחסם את ריאותיה. הניתוח אפשר זרימת דם תקינה בין הלב לריאות דבר שלא התאפשר לפני כן כתוצאה מהקריש. בשבוע האחרון חלה התאוששות ניכרת במצבה.זו הפעם הראשונה בישראל ואחד מהמקרים הבודדים בעולם בהם חייה של יולדת ניצלים לאחר שסבלה מתסחיף ריאתי מי שפיר. 

היולדת הייתה מחוברת בתחילה למכשיר האקמו שנתן תמיכה לליבה ולריאותה על מנת שיתאוששו. בשבוע שעבר הצליחה לראשונה לנשום בכוחות עצמה, להתיישב בכיסא ולהגיב לסביבתה.

בסוף השבוע  הוצג לה סרטון עם תמונותיה של התינוקת אותה לא ראתה מעולם. ההתרגשות בחדרה בטיפול נמרץ הייתה גדולה. בני המשפחה והצוות הרפואי לא נשארו אדישים והזילו אף הם דמעה.

בדיקות הפתולוגיה שנעשו לקריש שנמצא בריאותיה של היולדת איששו את אבחנת הרופאים כי אכן זהו קריש שבו היה מי שפיר שהגיעו מהשליה של האישה אל ריאותיה.

לדבריפרופ’ ארנון ויזניצר, מנהלבית החולים לנשים: “בכל שנה נפטרות בישראל כשתי נשים מתסחיף מי שפיר. הסיבוך הנדיר של תסחיף מי שפיר סיכן את חייה של היולדת. אנו גאים בכך שהצלחנו להציל את חייה, כתוצאה מפעולות מהירות של צוותבית חולים לנשים“.

לדבריפרופ’ דן ערבות, מנהלהמערך לניתוחי לב וחזה: “זהו אחד הדיווחים הראשונים בעולם והמקרה הראשון בישראל על חיי יולדת שניצלו הודות לטכנולוגית האקמו והניתוח. מקווה שבזכות פריצת דרך זו חיי יולדות נוספות בישראל יינצלו. צוות חדר הניתוח, צוות טיפול נמרץ ניתוחי לב וחזה יחד עם צוות הרופאים והאחיות עבדו לילות כימים על מנת להציל את חייה, אנו שמחים שהצלחנו במשימה”.

*בספטמבר הקרוב ידידי מרכז רפואי רבין יערכו אירוע התרמה שיוקדש לבית חולים לנשיםבבילינסון, בכדי  לרכוש טכנולוגיות חדשות ומצילות חיים. האירוע יתקיים בבית משפחת יעקובסון בכפר שמריהו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה