גלולות למניעת היריון בטוחות לפני ובמהלך היריון (BMJ)

טיפול בגלולות למניעת היריון מיד לפני היריון או במהלך היריון אינו מעלה את הסיכון למומים מולדים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת BMJ במהלך חודש ינואר. מהנתונים עולה כי בנשים עם היריון תחת טיפול בגלולות למניעת היריון אין עליה בשיעורי מומים מולדים מג’וריים בעובר.

המחקר הפרוספקטיבי התבסס על נתוני רשומות רפואיות בדנמרק בין 1997-2011 (880,694 לידות חי) ובחן נתונים שנאספו באופן פרוספקטיבי אודות הטיפול בגלולות למניעת היריון. החוקרים הניחו כי הנשים שניפקו את המרשמים נחשפו לגלולות.

בניתוח הנתונים הנשים חולקו לאחת מארבע קבוצות חשיפה לגלולות: אלו שמעולם לא נטלו גלולות, טיפול בגלולות למעלה משלושה חודשים לפני היריון, טיפול בגלולות 0-3 חודשים לפני היריון וטיפול בגלולות לאחר כניסה להיריון.

מאחר ומומים מולדים מג’וריים הם תוצא נדיר, החוקרים קיבצו את המומים המולדים לקטגוריות דוגמת מומי גפיים.

השכיחות של מומים מולדים מג’וריים הייתה יציבה סביב 25 ל-1,000 לידות בכלל קבוצות הנשים שנחשפו לגלולות למניעת היריון. החוקרים מצאו כי אין עליה משמעותית בסיכון למומים מולדים בקבוצות החשיפה השונות בעקבות חשיפה לגלולות למניעת היריון.

עם זאת, למחקר לא הייתה עוצמה סטטיסטית מ ספקת להערכת פורמולות ספציפיות של גלולות למניעת היריון ומומים מולדים ספציפיים. החוקרים גם לא הצליחו לאסוף נתונים אודות חשיפה לחומצה פולית.

בסיכומו של דבר, ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם עיקר העדויות הזמינות שלא הדגימו עליה במומים מולדים לאחר חשיפה לגלולות למניעת היריון. החוקרים לא מצאו עליה משמעותית בסיכון לאף אחד מהמומים אך מדגישים את מגבלות המחקר.

BMJ. Published online January 6, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה