הערכת ההשפעה של התפקוד הכלייתי על יעילות נוגדי-קרישה פומיים חדשים לטיפול בפרפור פרוזדורים (The American Journal of Cardiology)

במאמר שפורסם בכתב העת The American Journal of Oncology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים עם ליקוי קל או בינוני בתפקוד הכלייתי השימוש בנוגדי-קרישה פומיים חדשים לווה בסיכון מופחת לאירועים מוחיים או תסחיפים סיסטמיים, בהשוואה לטיפול בקומדין.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נוגדי-קרישה פומיים חדשים הם טיפול בטוח ויעיל למניעת אירועים מוחיים ותסחיפים סיסטמיים בחולים עם פרפור פרוזדורים. היעילות והבטיחות של תרופות אלו בהשוואה לקומדין לא נבחנה באופן שיטתי בחולים עם הפרעה קלה או בינונית בתפקוד הכלייתי.

כעת ערכו החוקרים מטה-אנליזה של מחקרים אקראיים להשוואת היעילות והבטיחות (דימום מג’ורי) של נוגדי-קרישה פומיים חדשים אל מול קומדין בטיפול בפרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלת מסתם, עם נתונים זמינים אודות התפקוד הכלייתי.

הסקירה כללה ארבעה מחקרים אקראיים, עם כ-58,000 משתתפים. הסיכון היחסי לאירועים מוחיים או תסחיפים סיסטמיים ודימומים מג’וריים היה גבוה יותר בחולים עם ליקוי כלייתי, בהשוואה לאלו בעלי תפקוד כלייתי תקין, ללא תלות בסוג הטיפול נוגד הקרישה. במשתתפים עם תפקוד כלייתי תקין, לא תועדו הבדלים בסיכון לאירועים מוחיים או תסחיפים סיסטמיים, בעוד שהסיכון לדימום מג’ורי היה מעט נמוך יותר בחולים שנטלו נוגדי-קרישה פומיים חדשים (סיכון יחסי של 0.87).

בחולים עם הפרעה קלה או בינונית בתפקוד הכלייתי, הטיפול בנוגדי-קרישה פומיים חדשים לווה בסיכון מופחת לאירועים מוחיים או תסחיפים סיסטמיים (סיכון יחסי של 0.75 וסיכון יחסי של 0.80, בהתאמה) ודימומים מג’וריים (סיכון יחסי של 0.87 וסיכון יחסי של 0.80, בהתאמה), בהשוואה לקומדין. מהנתונים להערכת דימומים מג’וריים עלתה הטרוגניות משמעותית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על פרופיל סיכון טוב יותר לטיפול בנוגדי-קרישה פומיים חדשים בחולים עם פרפור פרוזדורים והפרעה קלה-עד-בינונית בתפקוד הכלייתי.

The American Journal of Cardiology, January 1, 2016, Vol 117, Issue 1, 69-75

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה