יתרונות טיפול ליעד פעילות מחלה נמוכה או הפוגה בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Ann Rheum Dis)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases מדווחים חוקרים על ממצאי סקירה שיטתית של הספרות הרפואית, מהם עולות עדויות נוספות כי טיפול ליעד פעילות מחלה נמוכה או הפוגה בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis) מוביל לתוצאות טובות יותר מטטיפול שגרתי.

החוקרים ביקשו לערוך סקירה שיטתית של הספרות הרפואית (2009-2014) להשוואת גישת טיפול ליעד אל מול גישה רוטינית בטיפול בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית, במטרה לעדכן את ההמלצות בנושא טיפול ליעד.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE, EMBASE, Cochrane Database ו-Clinicaltrial.gov לשנים 2009-2012 ובנפרד לתקופה שבין 2012 ועד מאי 2014.

מבין 8,442 מקורות ששימשו בשתי הסקירות השיטתיות, החוקרים בחנו את הטקסט המלא של 176 מאמרים. לפי קריטריוני הכללה ואי-הכללה שהוגדרו מראש, שישה מאמרים נכללו בסקירה, מתוכם חמישה מאמרים הדגימו עדיפות ליתרון ליעד של פעילות מחלה נמוכה, בהשוואה לטיפול רוטיני; בנוסף, גם מאמרים שכללו עדויות תומכות גם שולבו בסקירה והחוקרים קבעו כי טיפול ליעד מוביל לפחות תחלואה וסיכון קרדיווסקולארי נמוך יותר, עם שיפור יצרנות בעבודה, בהשוואה לטיפול שגרתי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביתרונות של טיפול ליעד בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית, על-פני טיפול קונבנציונאלי.

Ann Rheum Dis. 2016;75(1):16-22

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה