השוואת תוצאות טיפול ב-Nifedipine ו-Atosiban למניעת לידה מוקדמת (Lancet)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Lancet, עולה כי Nifedipine ו-Atosiban הובילו לתוצאות דומות בנשים בסיכון ללידה מוקדמת, אך עדיין קיימת מחלוקת אם יש כלל צורך באחד משני הטיפולים הללו.

במסגרת המחקר האקראי APOSTEL III, החוקרים ערכו השוואה בין Nifedipine ובין Atosiban. מדגם המחקר כלל 510 נשים (254 חולקו לטיפול ב- Nifedipine ו-256 חולקו לטיפול ב-Atosiban) בסיכון ללידה מוקדמת ב-19 מרכזים ברחבי הולנד ובלגיה.

שני הטיפולים היו דומים במספר התינוקות עם סיבוכים פרינטאליים (14%-15%), גיל היריון בעת לידה, או חציון הארכת ההיריון (4-7 ימים).

שיעורי התמותה של תינוקות היו גבוהים יותר בקבוצת הטיפול ב- Nifedipine (5%) בהשוואה לטיפול ב-Atosiban (2%), אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

שיעורי האשפוזים ליחידת טיפול נמרץ ביילודים היו נמוכים יותר משמעותית בקבוצת הטיפול ב- Nifedipine (52%), בהשוואה לטיפול ב-Atosiban (62%), אך לא היו הבדלים מובהקים בצורך בתמיכה נשימתית, ימי הנשמה, משך אשפוז, שיעורי אפניאה, תשניק, דלקת קרום המוח וחזה אוויר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הגיעה העת לבחון את השימוש בתרופות לעצירת לידה בכלל, מאחר וייתכן כי אלו כלל לא עוזרות ליילודים. הם תומכים בהשלמת מחקרים מבוקרי-פלסבו להערכת הטיפול בלידה מוקדמת.

Lancet 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה