הערכת השפעות הנחיות חדשות להחייאה במקרים של דום לב בבית החולים (BMJ)

דפיברילטור

שתי הנחיות חדשות בנוגע לטיפול במצבי החייאה דחיית מתן אפינפרין והימנעות ממכת חשמל שניה עשויות להביא להשפעות מעורבות על ההישרדות לאחר דום לבבי בבית החולים, כך עולה מתוצאות שני מחקרים חדשים, שפורסמו בכתב העת BMJ.

יישום ההמלצות החדשות למקרים של טכיקרדיה חדרית פרסיסטנטית/פרפור חדרים היה איטי, עם עליה מכ-25% למעט יותר מ-50% בתוך שבע שנים. עם זאת, העדו העדויות הברורות לתועלת מעיד כי ייתכן ואין מקום לאימוץ מלא של ההנחיות.

ה-AHA ממליץ כעת על מכת חשמל יחידה בתוך שתי דקות מעיסויי חזה בין נסיונות מכות חשמל, במטרה לצמצם את ההפרעות בעיסויים וממליץ על מתן אפינפרין לאחר מכת חשמל שניה. ה-ERC (European Resuscitation Council) ממליצים על מתן אפינפרין לאחר מכת חשמל שלישית.

החוקרים התבססו על נתוני GWTG-R (Get With The Guidelines-Resuscitation) להערכת הקשר בין מרווח הזמן מנסיון מכת חשמל ראשון לשני וההישרדות עד לשחרור מבית החולים של חולים שפיתחו דום לב בבית החולים.

בהשוואה למתן מכת חשמל שניה בשלב מוקדם, דחיית מכת חשמל שניה לוותה בשיעורים נמוכים משמעותית של חזרת דופק עצמונית, הישרדות לאחר 24 שעות והישרדות עד לשחרור מבית החולים.

מניתוח הנתונים לאחר תקנון עלה כי דחיית מכת חשמל שניה לא נקשרה בקשר מובהק עם הישרדות עד לשחרור מבית החולים. דחיית מכת חשמל שניה לא לוותה בשיפור בתוצאות בחולים עם טכיקרדיה חדרית/פרפור חדרים שאירעו בבית החולים.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את הגישה הטובה ביותר למתן מכות חשמל בחולים עם טכיקרדיה חדרית/פרפור חדרים.

במאמר שני שפורסם באותו גליון, החוקרים מצאו כי 51% מהחולים טופלו באפינפרין בתוך שתי דקות לאחר מכת החשמל הראשונה כלומר, בניגוד להנחיות ה-AHA ושיעור החולים שקיבלו טיפול מוקדם באפינפרין עלה מ-46% בשנת 2006 ל-60% בשנת 2012.

מתן אפינפרין מוקדם לווה בירידה של 52% בסיכויי ההישרדות, ירידה של 45% בסיכויי חזרה עצמונית של דופק וירידה של 52% בסיכויים לתוצאה תפקודית טובה.

ממצאים אלו עשויים להיות חשובים לאלו המנסחים את ההנחיות, רופאים ומחנכים העוסקים בטיפול בחולים אלו.

BMJ 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה