תרגילי חימום מיוחדים עשויים לצמצם את היקף הפציעות ולחסוך עלויות רפואיות בשחקני כדורגל צעירים (Br J Sports Med)

חוקרים מקנדה מדווחים כי חימום מיוחד, הכולל את מערכת העצבים והשרירים ומיועד לשחקני כדורגל צעירים, עשוי להפחית את שיעור הפציעות ולחסוך הוצאות רפואיות בהיקף של כ-2.1 מיליון דולרים במהלך עונה אחת. אימון זה מיועד לשיפור הכוח, גמישות ושיווי משקל, יותר מחימום סטנדרטי.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקר אקראי שכלל 744 שחקני כדורגל צעירים, בגילאי 13-17 שנים, כולל בנים ובנות, במהלך עונת כדורגל אולמות בשנים 2006-2007 באלברטה. השחקנים היו במעקב לאורך העונה עם תיעוד של הפציעות.

מחצית מהשחקנים השלימו חימום בן 15 דקות לפני משחק, כולל חמש דקות מתיחות דינאמיות ופעילות אירובית ו-10 דקות אימון נוירו-מוסקולארי, שכלל כוח אקסצנטרי, זריזות וקפיצות. הם גם השלימו 15 דגקות של אימון שיווי משקל בבית. שחקנים בקבוצת הביקורת השלימו חימום סטנדרטי בן 15 דקות לפני המשחק, כולל מרכיבים אירוביים, מתיחות סטטיות ודינאמיות ותכנית ביתית שכללה רק מתיחות.

בשחקנים בקבוצת ההתערבות תועדה ירידה של 38% בשיעור הפציעות במהלך העונה, בהשוואה לאלו בקבוצת הביקורת.

יתרה מזאת, תכנית האימונים הובילה לחסכון בעלויות, עם חסכון של 689 דולרים קנדים לכל 1,000 שעות השתתפות. מנגד, גם לתכנית היו עלויות, דוגמת הוצאות המיועדות להכשרת מאמנים כיצד להדריך את החימומים ורכישת הלוח הייעודי לתרגילי שיווי משקל. עם זאת, החוקרים הצליחו לצמצם את העלויות ע”י פיתוח סרטון וידאו להדרכת המשתתפים.

Br J Sports Med 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה