טיפול באספירין משפר הישרדות במטופלים ששרדו מחלות ממאירות (PLOS ONE)

נטילת אספירין במינון נמוך לאחר טיפול למחלה ממארת עשויה לסייע בשיפור ההישרדות בהיקף של עד 20%, כך עולה מנתוני מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת PLoS One.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שמחקרים קודמים הציעו כי לאספירין תכונות העשויות לשמש כנגד גידולים, טיפול קבוע באספירין עלול להוביל לדימומים פנימיים, ולכן מומחים המליצו למטופלים השוקלים נטילת אספירין להתייעץ ראשית עם הרופא המטפל.

החוקרים בחנו את הנתונים מ-47 מחקרים באיכות טובה להערכת אספירין וסרטן שד, סרטן מערכת עיכול וסרטן ערמונית, כאשר המשתתפים היו במעקב ממוצע של 5 שנים. חלק מהמחקרים השוו בין אספירין ובין פלסבו, בעוד שאחרים בחנו את השימוש באספירין בחולים שטופלו למחלות ממאירות.

מועד התחלת הטיפול באספירין היה שונה בין המחקרים השונים שנבחנו במסגרת המחקר.

מהעדויות עולה כי אספירין עשוי להפחית מקרי תמותה עקב ממאירות, ולעצור התפשטות מחלות ממאירות. עם זאת, דרוש מחקר מקיף יותר במטרה לקבוע אם הטיפול יעיל יותר בגידולים מסוימים, או ממאירויות הקשורות בסמנים גנטיים ספציפיים.

מומחים בתחום מסבירים כי המחקר תומך ברעיון כי תרופה פשוטה וזולה כמו אספירין עשויה לסייע בטיפול בממאירויות שד ובגידולים אחרים. בימים אלו נערכים מחקרים קליניים במטרה לקבוע אם יש מקום לשלב אספירין בטיפול כנגד סרטן שד.

דרושים מחקרים נוספים במטרה להבין בדיוק אילו חולים צפויים לתועלת ממתן אספירין ולאפשר מתן הטיפול לחולים המתאימים ביותר.

PLOS ONE

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה