חשיבות מעקב אחר הבריאות הנפשית לאחר ניתוח בריאטרי של בני נוער (מתוך כנס ה-European Obesity Summit)

חלק ניכר מבני הנוער לאחר ניתוח בריאטרי בשל השמנה חמורה סובלים מתסמיני דיכאון וחרדה בעלי חשיבות קלינית עד חמש שנים לאחר הפרוצדורה, כך עולה מתוצאות מחקר AMOS (Adolescent Morbid Obesity Surgery), שפורסמו במהלך ה-European Obesity Summit.

מדובר במחקר ארצי, פרוספקטיבי, לא-אקראי ומבוקר, שבחן באילו ילדים משבדיה, בגילאי 13-18 שנים, עם מדד מסת גוף של 40 ק”ג למטר רבוע ומעלה או 35 ק”ג למטר רבוע ומעלה עם תחלואה נלווית, נכשל טיפול שמרני והיו בשלב התבגרות של מעל 3 לפי סיווג טאנר.

המתבגרים חולקו לניתוח מעקף קיבה או התערבות לא-ניתוחית סטנדרטית. מהתוצאות עלה כי ניתוח הינו אפשרות בטוחה וישימה במתבגרים עם השמנה חמורה. יתרה מזאת, הניתוח לווה בשיפור משמעותי לאחר חמש שנים במשקל, משק מטבולי ודלקת, עם תוצאות דומות לאלו שתועדו במבוגרים.

במסגרת ניתוח הנתונים הנוכחי התמקדו החוקרים ב-63 מתבגרים לאחר ניתוח, בגיל ממוצע של 16.9 בעת הניתוח ומדד מסת גוף ממוצע של 45.6 ק”ג למטר בריבוע לפני הניתוח. מהממצאים עלה כי הבריאות הנפשית הייתה יציבה מבנה לאחר הניתוח ועד חמש שנים לאחר הניתוח מדד Beck Depression Inventory II ומדד Beck Anxiety Inventory נבחנו בשתי נקודות הזמן והדגימו כי לא חל שינוי משמעותי במדדי התסמינים. באופן לא-מפתיע, בנות דיווחו על יותר תסמינים לאחר חמש שנים, בהשוואה לבנים.

חמש שנים לאחר הניתוח, 27% מהמתבגרים דיווחו על תסמיני דיכאון בטווח קליני, בעוד ש-13% דיווחו על תסמינים חמורים. תסמיני חרדה חמורים דווחו בקרב 13% מהמתבגרים לאחר חמש שנים.

יתרה מזאת, 16% מהמשתתפים דיווחו על מחשבות אובדניות חמש שנים לאחר הניתוח, בעוד ש-10% דיווחו על מחשבות אובדניות פאסיביות ו-6% על מחשבות אקטיביות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אין ספק כי ישנה תת-קבוצה של צעירים הסובלים מהפרעות פסיכיאטריות חמש שנים לאחר ניתוח בריאטרי.

מתוך כנס ה-European Obesity Summit

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם השמנה מעלה את הסיכון להידראדניטיס סופורטיבה בילדים? (Pediatric Dermatol)

    האם השמנה מעלה את הסיכון להידראדניטיס סופורטיבה בילדים? (Pediatric Dermatol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Pediatric Dermatology עולה כי בילדים עם הידראדניטיס סופורטיבה שכיחות גבוהה יותר של השמנת-יתר, בהשוואה לאלו ללא המחלה העורית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין הידראדניטיס סופורטיבה ובין השמנה בילדים, קשר אשר הוכח במבוגרים. לצורך כך, החקורים השלימו סקירה של 12 מחקרים, כולל סדרת מקרים אחת, חמישה מחקרי חתך, […]

  • טיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות מלווה בסיכון מוגבר לזיהום נשימתי חמור (Lancet Psychiatry)

    טיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות מלווה בסיכון מוגבר לזיהום נשימתי חמור (Lancet Psychiatry)

    טיפול אנטי-פסיכוטי לסכיזופרניה או הפרעות פסיכוטיות אחרות מלווה בסיכון מוגבר לזיהום COVID-19 חמור או זיהום נשימתי אחר ואשפוז נלווה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Lancet Psychiatry. עם זאת, לא תואר קשר בין טיפול אנטי-פסיכוטי ובין הסיכון לזיהום קל. החוקרים בחנו את הנתונים ממספר מאגרים בדנמרק שכללו 85,083 משתתפים (גיל חציוני של 45.8 […]

  • ההשפעה של תזמון מתן סטרואדים לאם בפגות קיצונית (BMC Pregnancy and Childbirth)

    ההשפעה של תזמון מתן סטרואדים לאם בפגות קיצונית (BMC Pregnancy and Childbirth)

    מחקר חדש שפורסם ב-BMC Pregnancy and Childbirth הדגים כי מרווח של 1-7 ימים ממתן סטרואידים ועד הלידה השיג את השכיחות הנמוכה ביותר של סיבוכים בפגים שנולדו בגיל הריון קטן מ-32 שבועות, ונראה כי חלק מההשפעות החיוביות נמשכות אפילו מעבר ל-8 ימים ממתן הטיפול. לעומת זאת, נראה כי מתן קורטיקוסטרואידים עשוי להיות קשור לשכיחות מוגברת של BPD. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • התבגרות מוקדמת מלווה בסיכון מוגבר להידרדאדניטיס סופורטיבה בילדים (JAMA Dermatol)

    התבגרות מוקדמת מלווה בסיכון מוגבר להידרדאדניטיס סופורטיבה בילדים (JAMA Dermatol)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסם בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי שכיחות התבגרות מוקדמת הייתה גבוהה יותר בילדים עם אבחנה של הידרדאדניטיס סופורטיבה, בהשוואה לאלו ללא המחלה העורית. מניתוח הנתונים עלה כי התבגרות מינית מוקדמת מלווה בסיכון גבוה יותר מכפליים להתפתחות הידרדאדניטיס סופורטיבה.  החוקרים השלימו מחקר מקרה-ביקורת שהתבסס על נתונים ממאגר Explorys, שכלל למעלה מ-40 רשתות […]

  • הערכת שיעורי אספרגילוזיס פולשני בילדים עם לויקמיה (J Pediatr Infect Dis Soc)

    הערכת שיעורי אספרגילוזיס פולשני בילדים עם לויקמיה (J Pediatr Infect Dis Soc)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the Pediatric Infectious Diseases Society מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שיעורי אספרגילוזיס פולשני נעים סביב 3-5% בילדים עם לויקמיה חדה, עם שונות רבה בשיעורי הזיהום הפטרייתי בין מחקרים. החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שכללה 24 מחקרים שנערכו בין תחילת שנת 2000 ועד סוף חודש יולי […]

  • טיפולים כנגד ממאירות בילדות מלווה בסיכון מוגבר לקרצינומה קרטינוציטית (J Am Acad Dermatol)

    טיפולים כנגד ממאירות בילדות מלווה בסיכון מוגבר לקרצינומה קרטינוציטית (J Am Acad Dermatol)

    טיפול קרינתי והשתלת מח עצם מלווים בסיכון מוגבר להתפתחות קרצינומה קרטינוציטית בקרב מטופלים ששרדו מחלה ממארת בילדות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב Journal of the American Academy of Dermatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היסטוריה של ממאירות בילדות הינה גורם סיכון משמעותי להתפתחות קרצינומה קרטינוציטית וחולים אלו בסיכון להתפתחות נגעים ממאירים מרובים. במטרה להבין […]

  • יעילות קצרת מועד של טיפול משולב באצטמינופן ואיבופרופן מול טיפול מבודד לחום בילדים: מטה-אנליזה (PEDIATRICS)

    יעילות קצרת מועד של טיפול משולב באצטמינופן ואיבופרופן מול טיפול מבודד לחום בילדים: מטה-אנליזה (PEDIATRICS)

    מטה-אנליזה שפורסמה לאחרונה בעיתון ה-PEDIATRICS באה להעריך את היעילות והבטיחות קצרת המועד של הטיפול המשולב (יחד או לסרוגין) באצטמינופן ואיבופרופן להורדת חום בילדים. ד"ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • הערכה מקיפה של פרופיל הבטיחות של מעכבי JAK בילדים (Pediatric Dermatology)

    הערכה מקיפה של פרופיל הבטיחות של מעכבי JAK בילדים (Pediatric Dermatology)

    הפרעות בדם ובמערכת הלימפה תועדו בשכיחות גבוהה יותר בילדים שטופלו במעכבי JAK (או Janus Kinase) לעומת מבוגרים, כך עולה מנתונים חדשים מארצות הברית וקנדה שפורסמו בכתב העת Pediatric Dermatology. מהממצאים עלה עוד כי אקנה הינה תופעת הלוואי העורית נפוצה ביותר בילדים וכי אירועים חריגים חמורים היו פחות נפוצים. במסגרת המחקר בחנו החוקרים נתונים אודות 399,649 […]

  • טיפול ראשוני באפינפרין לתוך הטובוס עשוי להיות עדיף בהחייאה ביילודים בחדר הלידה (J Pediatr)

    טיפול ראשוני באפינפרין לתוך הטובוס עשוי להיות עדיף בהחייאה ביילודים בחדר הלידה (J Pediatr)

    מחקר חדש שפורסם ב-The Journal of Pediatrics הראה כי טיפול ראשוני באפינפרין לתוך הטובוס עשוי להיות עדיף במהלך החייאה ביילודים בחדר הלידה. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה