ירידה במשקל מפחיתה מרקרים של אנגיוגנזה בנשים מבוגרות (Cancer Research)

אישה בגיל המעבר

מאת ד”ר אלינור מוסרי-בריסקין

הפחתת משקל בנשים פוסטמנופאוזליות עם משקל יתר או השמנת יתר וללא מחלות רקע נוספות קשורה בירידה במרקרים של אנגיוגנזה בדם. כך על פי מחקר שפורסם ב- Cancer Research, יולי 2016.

למחקר גויסו 439 מטופלות עם משקל יתר (overweight) או השמנת יתר (obesity), בגילאים 50-75. הנשים חולקו ל-4 קבוצות באופן אקראי: הגבלה קלורית (דיאטה), פעילות אירובית, דיאטה+פעילות גופנית וקבוצת ביקורת. בתחילה המחקר וכן לאחר 12 חודשים נמדדה רמת מרקים לאנגיוגנזה בדם VEGF, PAI-1 (plasminogen activator inhibitor-1), PEDF (pigmented epithelium-derived factor).

קבוצת הנשים בקבוצת הדיאטה+פעילות גופנית הראתה ירידה גדולה יותר ב- PAI-1 (ירידה של 19.3% לעומת עליה של 3.48% בקבוצת הביקורת, p<0.0001). קבוצת הדיאטה והדיאטה+פעילות גופנית הראו ירידה גדולה יותר ברמת PEDF מאשר קבוצת הביקורת (9.2% בקבוצת הדיאטה ו – 9.9% בקבוצת הדיאטה+פעילות, p<0.0001) וגם ברמת ה- VEGF, לעומת קבוצת הביקורת (ירידה של 8.25% לקבוצת הדיאטה, P=0.0005, וירידה של 9.98% בקבוצת הדיאטה+פעילות גופנית , p<0.0001)

אנגיוגנזה קשורה הן ביצירת תאי שומן והן ביצירת תאי גידול, ומכאן הקשר שיתכן ביניהם. העדויות המצטברות מרמזות כי בנוסף לידוע על הקשר בין ירידה במשקל לשיפור הפרופיל המטבולי והאינפלמטורי של מטופלים, יתכן כי ירידה במשקל גם קשורה בירידה בביומרקרים הקשורים בסרטן.

הערת המערכת:

על פי מידע זה ירידה במשקל עשויה להוות מניעה או טיפול בממאירויות. כמובן שזהו רמז דק למסקנה הזו, ולא ניתן להסיק את המסקנה עד אשר מאמתים אותה במחקרים קלינים נוספים.

לידיעה במדסקייפ – Weight Loss Reduces Angiogenesis Markers in Older Women

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה