תחלואה נלווית נפוצה בחולים לאחר ניתוח תסחיף ריאתי (מתוך כנס CHEST)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Chest Physicians עולה כי בחולים אורתופדיים המפתחים תסחיף ריאתי לאחר-ניתוח לעיתים קרובות אבחנות אחרות התורמות לתסמינים נשימתיים.

החוקרים בחנו את בדיקות CTA (Computed Tomography Angiogram) אודות 372 חולים לאחר ניתוח אורתופדי, שנבדקו בשל דה-קומפנסציה קלינית. כל המשתתפים השלימו בדיקות הדמיה בשל תסמינים העשויים לנבוע מתסחיף ריאתי ומאחר והיוו קבוצה של חולים בסיכון גבוה לתסחיף ריאתי. הם ציפו לזהות תסחיף ריאתי או הסבר חליפי לתסמינים אך בפועל, לעיתים קרובות מצאו את שני אלו.

באופן כללי, הנתונים הדמוגרפיים והקליניים היו דומים בשתי הקבוצות.

מהממצאים עלה כי תסחיף ריאתי הופיע לעיתים רחוקות כאבחנה יחידה בקבוצה זו של חולים בסיכון גבוה לאחר ניתוח אורתופדי. לאור זאת, אבחנה חליפית בקבוצה זו של חולים בסיכון גבוה אינה מספיקה בכדי לוותר על בדיקת הדמיה. על רופאים לשמור על עירנות מוגברת במקרים אלו.

בסיכומו של דבר, לא זוהו הבדלים משמעותיים בשיעורי ההישרדות בין חולים עם תסחיף ריאתי ואלו ללא תסחיף ריאתי (100% לעומת 98.3%).

לאור הממצאים, סביר לקבוע כי במקרים לא-נדירים, השלמת בירור תסמינים נשימתיים בחולים לאחר ניתוח אורתופדי עשויה להוביל לזיהוי הפרעות נוספות, מעבר לתסחיף ריאתי.

מתוך כנס CHEST

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה