תופעות לוואי על-רקע אימוני מנבאות תגובה נרחבת יותר לטיפול ב-Nivolumab בחולי מלנומה (J Clin Oncol)

בחולים עם מלנומה מתקדמת המפתחים תופעות לוואי על-רקע אימוני בזמן טיפול ב- Nivolumab (אופדיבו) תועדו שיעורי תגובה גבוהים יותר, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להבין טוב יותר את פרופיל הבטיחות של התרופה ואת תוצאות הטיפול באירועים חריגים. לשם כך הם ניתחו את הנתונים מארבעה מחקרים שכלל 576 חולים עם מלנומה מתקדמת. כל החולים טופלו ב- Nivolumab במינון 3 מ”ג/ק”ג אחת לשבועיים.

71% מהמטופלים פיתחו תופעות לוואי על-רקע הטיפול, כולל עייפות (25%), גרד (17%), שלשולים (13%) ופריחה עורית (13%). 10% מהאירועים החריגים על-רקע אימוני היו בדרגה 3 או 4, אך לא תועדו מקרי תמותה על-רקע הטיפול התרופתי.

אירועים חריגים נבחרים, כלומר אלו שהיו נפוצים, בעלי חשיבות קלינית ועל-רקע אימוני, תועדו ב-49% מהחולים. התופעות הנפוצות היו תופעות עוריות, גסטרואינטסינאליות, אנדוקריניות או כבדיות. 4% מהחולים פיתחו אירועים חריגים נבחרים בדרגה 3 או 4.

שיעורי התגובה הכוללים בכלל המחקרים עמדו על 31.4%, עם חציון הישרדות ללא-התקדמות של 4.7 חודשים. בחולים עם אירועים חריגים על-רקע הטיפול תועדו שיעורי תגובה כוללים טובים יותר משמעותית, אך לא זוהו הבדלים בשיעורי התגובה הכוללים בין חולים עם אירועים חריגים בדרגה 3 או 4 ובין אלו שלא פיתחו אירועים אלו.

שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 48.6% בחולים עם אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי, 17.8% באלו ללא אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי, 46.7% בחולים שפיתחו 1-2 אירועים חריגים ו-84.6% בנוכחות שלושה אירועים חריגים ומעלה.

J Clin Oncol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה