הערכת השפעת צריכת ביצים על אירועים מוחיים ומחלת לב כלילית (J Am Coll Nutr)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Nutrition מדווחים חוקרים על ממצאים חדשים, המציתים מחדש את המחלוקת בנושא התועלת או הנזק של צריכת ביצים במונחים של אירועים מוחיים או מחלת לב כלילית. מתוצאות סקירה חדשה שכללה שבעה מחקרים עלה כי צריכת ביצה אחת ביום לוותה בירידה של 12% בסיכון לאירועים מוחיים, בהשוואה לצריכת כמות קטנה יותר. מנגד, לא זוהה קשר בין צריכת ביצים ובין הסיכון למחלת לב כלילית.

החוקרים השלימו חיפוש מקיף לזיהוי מאמרים שפורסמו בספרות הרפואית עד אוגוסט 2015. הם התמקדו במחקרי עוקבה פרוספקטיביים שדיווחו על הקשר בין צריכת ביצים ובין מחלת לב כלילית ואירועים מוחיים. מטה-אנליזה שימשה לחישוב SRRE (Summary Relative Risk Estimate) לצריכה רבה לעומת מעטה של ביצים.

הסקירה כללה שבעה מחקרים והתוצאות הצביעו על ירידה של 12% בסיכון לאירועים מוחיים עם צריכת ביצים רבה (לפחות ביצה אחת בכל יום) לעומת צריכה מעטה של ביצים (פחות משתי ביצים בשבוע), עם הטרוגניות מעטה. עוד זוהה הבדל לא מובהק סטטיסטית עם צריכת ביצים רבה לעומת מעטה מבחינת הסיכון למחלת לב כלילית.

החוקרים השלימו ניתוח סטטיסטי מכוון אך לא זיהו מגמת מנה-תגובה ברורה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי על-בסיס ממצאי הסקירה החדשה, צריכת עד ביצה אחת ביום עשויה לתרום להפחתת הסיכון לאירועים מוחיים וצריכת ביצים כל יום אינה משפיעה על הסיכון למחלת לב כלילית.

J Am Coll Nutr. 2016;35:704-716

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה