אין צורך להחליף רטינואידים במהלך טיפול ב-Acne Vulgaris (מתוך הכנס השנתי של American Academy of Dermatology)


ממחקר חדש, שהוצג בכנס השנתי ה-65 של American Academy of Dermatology, עולה כי אין צורך במעבר מטיפול ברטינואיד אחר במהלך הטיפול בן 12 שבועות ב-Acne Vulgaris, במטרה להביא לתוצאות הטובות ביותר.

לדברי החוקרים, חלק מרופאי העור מתחילים טיפול מקומי בן 12 שבועות ברטינואידים עם Adapalene, ומחליפים לטיפול ב-Tazarotene למשך יתר 6 השבועות במידה והמטופל מתלונן על תגובה איטית. מחקרים מצאו כי ל-Adapalene פרופיל תופעות לוואי עדיף, אך לשתי התרופות פרופיל תופעות לוואי דומה.

במחקר הנוכחי השתתפו 300 חולים בגילאי 12-35, עם לפחות 20 נגעים אינפלמטורים המיוחסים ל-Acne Vulgaris, 15-100 נגעים לא-אינפלמטורים, ולא יותר משלושה נגעים נודולו-ציסטיים.

החולים חולקו באקראי לטיפול בן 12 שבועות בג’ל Adapalene 0.1%, 12 שבועות טיפול בקרם Tazarotene 0.1%, או 6 שבועות טיפול ב- Adapalene ולאחר מכן 6 שבועות טיפול ב-Tazarotene.

לאחר 12 שבועות המחקר נמצא כי היעילות היתה דומה בכל שלוש זרועות הטיפול. המחשבה היתה להתחיל טיפול ב- Adapalene, לו פרופיל בטיחותי טוב ויעילות יחסית טובה, ולאחר מכן להחליף לאחר תקופה קצרה לטיפול ב-Tazarotene. בעבר חשבו כי משטר טיפול זה האיץ את תוצאות הטיפול. אולם, נראה כי לשני הטיפולים יעילות דומה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה