דיווחים ראשונים וסותרים ממחקר ה-EPIC על טיפול ב-Erbitux בקו שני או שלישי בסרטן המעי הגס


מהממצאים העולים מבדיקות שלב III במחקר EPIC, נראה כי טיפול ב-Erbitux (Cetuximab) לא הביא לשיפור בסיכויי ההישרדות הכוללים, כאשר שימש כטיפול קו שני בחולים שאובחנו עם סרטן גרורתי של המעי הגס והרקטום, למרות שמחקר שני שבחן את יעילות התרופה כטיפול קו שלישי מצא שהיא ענתה על היעדים שהוגדרו.

בחברת Merck משוכנעים כי לממצאים החיוביים באשר לסיכויי ההישרדות ללא התקדמות, ושיעורי התגובה במחקר EPIC, יש משמעות קלינית רבה, ותומכים בשימוש ב- Erbitux בחולים אלו.

חשוב לציין כי מספר רב של מטופלי Irinotecan במחקר EPIC, עם התקדמות של המחלה במהלך הטיפול, טופלו בסופו של דבר ב- Erbitux בשילוב עם Irinotecan, טיפול אקטיבי מאוד, וייתכן כי דבר זה הקשה בזיהוי השפעות חיוביות על סיכויי ההישרדות הכוללים.

מדובר בממצאים הראשונים, המוכיחים כי טיפול בנוגדן המכוון ל-EGFR, מביא לשיפור בסיכויי ההישרדות הכוללים במסגרת טיפול קו שלישי. מהחברה נמסר כי בכך Erbitux שונה מתרופות אחרות המכוונות כנגד אתר המטרה שצויין.

בינתיים, במחקר שני, NCIC-CO.17, שכלל 512 חולים, נמצא כי Erbitux הביא לשיפור בסיכויי ההישרדות כאשר ניתן כמונותרפיה לאחר כישלון טיפול מוקדם ב-Irinotecan, Oxaliplatin ו-Fluoropyrimidines.

התוצאות המעודכנות ממחקר EPIC ו-NCIC-CO.17 ממחישות בבירור את חשיבות Erbitux בטיפול בחולים עם סרטן גרורתי של המעי הגס והרקטום. ידוע כי קשה להשיג הבדלים בסיכויי ההישרדות במחלות עבורן קיימים מספר קווי טיפול.

עם זאת, המומחים חוששים כי העדר מדדים עיקריים עלולים להקשות על חברת Merck להצדיק הרחבת השימוש ב- Erbitux, בזמן שהתרופה ניצבת בפני תחרות מצד Avastin (Bevacizumab), ובארה”ב, Vectibix (Panitumumab).

לאור הנאמר, שדה הקרב של הטיפולים הביולוגים בחולי סרטן מעי גס ורקטום, צפוי להיות במסגרות טיפול קו ראשון, ומחברת Merck נמסר כי השיפור בסיכויי ההישרדות ללא התקדמות המחלה, שזוהה במחקר EPIC, הינו חשוב מאוד במחקר CRYSTAL הנערך בימים אלו בתנאי טיפול קו ראשון, ובו המדד העיקרי כולל שיעורי הישרדות ללא התקדמות המחלה.

לידיעה ב-Pharmatimes

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה