תרופות נוגדות דיכאון יכולות באופן זמני לשבש את פוריות הגבר

SSRI  (תרופות המעכבות לקיחה מחדש של סרוטונין מהמרווח הסינפטי) יכולות לשנות את המאפיינים של הזרע הגברי לנקודה, שבה הפוריות נמצאת תחת איום, כך עולה בפגישה השנתית ב-American Society for Reproductive Medicine ביו אורלינס. יש לציין כי האפקט הפיך.

החוקרים העריכו לאחרונה את הפוריות של שני גברים. הם מצאו כי ריכוז הזרע והמוטיליות שלו היו לקויים במידה חמורה, שני הגברים היו תחת טיפול ב-SSRI.

בנוגע למנגנון המעורב, החוקרים משערים כי היא קשור להשפעה על מעבר הזרע בתוך מערכת הרבייה הגברית, ולא קיימת השפעה על יצירת הזרע, כי כשלגברים יש שינויים ביצירת הזרע, זה בדרך כלל לוקח שלושה חודשים עד שהפרמטרים של הזרע חוזרים לנורמל.

במקרים אלה, הזרע חזר לנורמל כחודש לאחר הפסקת הטיפול ב-SSRI. הדבר מציע כי המנגנון קשור לשינויים במעבר הזרע.

בהתבסס על ממצאים אלה החוקרים התחילו מחקר רנדומאלי על מנת לאשר את ההשפעה של SSRI על הזרע.

לדברי החוקרים, הם יבדקו את הפרמטרים של זרע של גברים בריאים בנקודת ההתחלה, ואז יתחילו לטפל בהם ב-SSRI למשך חודשיים ויבדקו את הפרמטרים של הזרע במהלך תקופת זמן זו. לאחר שהגברים יפסיקו את הטיפול הנוגד דיכאון ב-SSRI, החוקרים יבדקו בדיקה סופית של הפרמטרים של הזרע.

החוקרים מדגישים כי אין הם אומרים, שגברים צריכים להפסיק לקחת תרופות נוגדות דיכאון כדי לשפר את הפוריות שלהם. מה שהם טוענים זה, שיש דאגה, ש-SSRI עשויים להשפיע על פוריות הגבר.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה