האם יש הבדל בין טיפול בתומכני Taxus וטיפול בתומכני Cypher?

תוצאות המחקר הדני, SORT-OUT II, שהיה גדול ב-50% ממחקר REALITY, שבחן רק את האירועים הלבבים המג’וריים (MACE Major Adverse Cardiac Events), הוצגו בכנס TCT 2006. מדובר במחקר הרנדומלי הגדול ביותר שנערך עד כה, להשוואה בין תומכנים מסוג Taxus ו-Cypher. החוקרים לא מצאו הבדל מבחינת האירועים הקליניים בין השניים.

באותו כנס עלתה סוגיית הכיסוי התקשורתי בנושא תומכנים משחררי-תרופה, והמציגים התייחסו לבהלה הציבורית המוגזמת בנושא Stent Thrombosis ושיעורי התמותה או התקפי לב, בחולים המטופלים בתומכנים משחררי-תרופה.

מחקר SORT OUT II, שהתמקד מרכזים רפואיים ברחבי דנמרק, כלל 2098 חולים מבין 11,749 חולים שעברו טיפולי PCI, בתקופה שבין אוגוסט 2004 וינואר 2006. סה”כ, 17% מהמשתתפים אובחנו עם STEMI, 33% עם UA/NSTEMI, 44% עם Stable Angina. ;15% מהחולים סבלו מסוכרת.

לאחר 9 חודשים, עקומות הישרדות ללא אירועים לבבים מג’וריים היו דומות בטיפול בתומכן Cypher ותומכן Taxus, ועמדו על 92%. החוקרים לא מצאו הבדלים משמעותיים באף אחת מנקודות הסיום, בנפרד או בשילוב.

החוקרים מסכמים כי לאחר 9 חודשים, אין הבדל משמעותי בשיעור MACE. כמו כן, הם מציינים כי הם עקבו אחר כל יתר מטופלי PCI בדנמרק ובסופו של דבר, ישוו את תוצאות המטופלים במחקר, עם תוצאות כלל מטופלי PCI, במטרה לצייר תמונה אמיתית של השימוש בתומכנים משחררי-תרופה והשפעתם בדנמרק.

בהתייחסות לממצאים, נאמר כי קיימת מספר נקודות חיוביות במחקר, כולל העובדה שהאירועים במהלך תקופת המעקב, שיקפו נכונה את התרחישים בעולם האמיתי, כאשר חולים מבקשים עזרה מהרופא שלהם בעקבות תסמינים אמיתיים, ולא בשל עדות אנגיוגרפית להיצרות חוזרת.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה