במהלך הקלרקשיפים הקליניים, לימודי הסטודנטים אינם מובנים ומשתנים. גם כאשר יעדי תכנית הלימודים מוגדרים באופן מפורש, הסטודנטים נעזרים בהם לתיכנון מערך הלימודים לעיתים רחוקות. יעדי לימודים המוגדרים ע”י הסטודנטים עשויים לסייע להם להבנות את מערך לימודיהם.
מחקר חדש בחן באם סטודנטים יכולים להיעזר בשיטה זו בכדי למצוא מענה למגוון הצרכים הלימודיים במהלך לימודי הקלרקשיפ. כמו כן, המחקר בחן את הקשר בין יעדי הסטודנטים ובין היעדים הנכללים במסגרת תכנית הלימודים.
במחקר נכללו סטודנטים שהשתתפו בקלרקשיפים בני 5 שבועות ברפואה כללית, בתקופה שבין אפריל 2000 ואפריל 2001. המשתתפים התבקשו לקבוע ולעמוד במספר מטרות לימודים אישיות, במסגרת סביבת לימוד תומכת. המשתתפים תיעדו את השיטות בהם נעזרו, עד כמה השיגו את היעדים שהגדירו, ובאילו מבין היעדים של תכנית הלימודים הצליחו לעמוד.
מספר כולל של 143 סטודנטים (85%), תיעדו 1549 יעדים. 1,092 מהיעדים נכנסו תחת אחת מארבע קטגוריות כישורי ייעוץ, לימוד מחלות, פרוצדורות מעשיות, וטיפולים. פרט לכך , יתר היעדים נכנסו תחת מגוון יעדים נרחב. מרישומי הסטודנטים עולה כי סה”כ הצליחו לעמוד ב-1,043 יעדים בדרגה משביעת רצון, או משביעת רצון מאוד, בעוד ש-185 יעדים לא הושגו כלל (12%). השיטות בהם השתמשו הסטודנטים בכדי לעמוד ביעדים אלו, כללו התנסויות קליניות עם רופאים, אך גם עם אחיות.
לסיכום, הסטודנטים יכלו להיעזר ביעדים לימודיים שהוגדרו ע”י סטודנטים, בכדי לענות על מגוון יעדים לימודיים, במסגרת הקלרקשיפים ברפואה כללית. שיטה זו איפשרה לסטודנטים למצוא מענה לפערים הקיימים בידע שלהם בקלרקשיפים בהם עיקר ההוראה מבוססת על מגע אופורטוניסטי.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!